Konkrétne, index dôvery amerických spotrebiteľov sa v apríli zvýšil na 63,5 bodu z marcových 62 bodov. Ekonómovia očakávali, že tieto údaje nebudú revidované.
Autor TASR
Washington 30. apríla (TASR) - Dôvera amerických spotrebiteľov v ekonomiku v apríli vzrástla tak, ako naznačili predbežné údaje. Domácnosti zostali totiž optimistické, pokiaľ ide o budúci hospodársky rast, aj keď sa ich inflačné očakávania zvýšili. Ukázali to spresnené výsledky prieskumu University of Michigan. TASR o tom informuje na základe správy agentúry RTTNews.
Konkrétne, index dôvery amerických spotrebiteľov sa v apríli zvýšil na 63,5 bodu z marcových 62 bodov. Ekonómovia očakávali, že tieto údaje nebudú revidované.
Prieskum ďalej odhalil, že čiastkový index súčasných ekonomických podmienok vzrástol v apríli na 68,2 z marcových 66,3 bodu, zatiaľ čo index spotrebiteľských očakávaní sa zvýšil na 60,5 z 59,2 bodu.
Pokiaľ ide o infláciu, ročné inflačné očakávania v apríli stúpli na päťmesačné maximum 4,6 % z 3,6 % v marci, zatiaľ čo päťročné inflačné očakávania vzrástli na 3 % z 2,9 %.
"Napriek čoraz negatívnejším správam o podmienkach v podnikaní, ktoré spotrebitelia počúvajú, sa ich krátkodobý a dlhodobý ekonomický výhľad oproti minulému mesiacu mierne zlepšil," uviedla šéfka spotrebiteľských prieskumov Joanne Hsuová.
"Tieto zlepšenia boli vyvážené horším hodnotením osobných financií v dôsledku vyšších výdavkov, čo odráža pretrvávajúcu bolesť prameniacu z pokračujúcich vysokých cien," dodala.
Konkrétne, index dôvery amerických spotrebiteľov sa v apríli zvýšil na 63,5 bodu z marcových 62 bodov. Ekonómovia očakávali, že tieto údaje nebudú revidované.
Prieskum ďalej odhalil, že čiastkový index súčasných ekonomických podmienok vzrástol v apríli na 68,2 z marcových 66,3 bodu, zatiaľ čo index spotrebiteľských očakávaní sa zvýšil na 60,5 z 59,2 bodu.
Pokiaľ ide o infláciu, ročné inflačné očakávania v apríli stúpli na päťmesačné maximum 4,6 % z 3,6 % v marci, zatiaľ čo päťročné inflačné očakávania vzrástli na 3 % z 2,9 %.
"Napriek čoraz negatívnejším správam o podmienkach v podnikaní, ktoré spotrebitelia počúvajú, sa ich krátkodobý a dlhodobý ekonomický výhľad oproti minulému mesiacu mierne zlepšil," uviedla šéfka spotrebiteľských prieskumov Joanne Hsuová.
"Tieto zlepšenia boli vyvážené horším hodnotením osobných financií v dôsledku vyšších výdavkov, čo odráža pretrvávajúcu bolesť prameniacu z pokračujúcich vysokých cien," dodala.