Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Dôvera amerických spotrebiteľov vo februári vzrástla

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Februárová hodnota indexu je najvyššia od novembra 2000, keď dosiahol 132,6 bodu.

Washington 27. februára (TASR) - Americkým spotrebiteľom sa tento mesiac zlepšila nálada. Ich dôvera v ekonomiku vo februári vzrástla na najvyššiu úroveň od novembra 2000 vďaka výhodám, ktoré im priniesla daňová reforma v USA. Ani nedávne výpredaje na amerických akciových trhoch neschladili ich optimizmus. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu inštitútu Conference Board (CB).

Utorková správa inštitútu ukázala, že index spotrebiteľskej dôvery v USA vo februári vzrástol na 130,8 bodu z januárových revidovaných 124,3 bodu.

Ekonómovia pritom očakávali, že sa zvýši na 126,4 z pôvodných 125,4 bodu v januári pred revíziou.

Februárová hodnota indexu je najvyššia od novembra 2000, keď dosiahol 132,6 bodu.

"Napriek nedávnej volatilite na akciových trhoch vyjadrili spotrebitelia väčší optimizmus,"
uviedla Lynn Francová, riaditeľka oddelenia ekonomických ukazovateľov v Conference Board.

Vo všeobecnosti spotrebitelia podľa nej veria, že ekonomika bude v nasledujúcich mesiacoch pokračovať v silnom raste.

Svedčí o tom zvýšenie čiastkového indexu očakávaní spotrebiteľov vo februári na 109,7 zo 104 bodov v januári.

Percentuálny podiel spotrebiteľov, ktorí očakávajú zlepšenie podmienok v ekonomike v najbližších šiestich mesiacoch, stúpol na 21,8 % z 21,5 %, zatiaľ čo podiel tých, ktorí očakávajú zhoršenie podmienok, klesol na 9,4 % z 9,8 %.

Aj ich vyhliadky v súvislosti s vývojom na trhu práce sú priaznivejšie. Američania veria, že pribudnú nové miesta.

Spotrebitelia sú o niečo optimistickejší aj pri hodnotení aktuálnej situácie v ekonomike, príslušný čiastkový index sa totiž vo februári zvýšil na 162,4 bodu zo 154,7 bodu v januári.

Analytici teraz čakajú na piatkovú (2.3.) revidovanú správu Michiganskej univerzity o vývoji spotrebiteľského sentimentu vo februári. Predpovedajú, že index spotrebiteľského sentimentu za február bude revidovaný smerom nadol na 99,5 bodu z 99,9 bodu pri rýchlom odhade, ale to je stále viac ako 95,7 bodu v januári.