Okrem toho ochota nakupovať bola o niečo menej negatívna (-13 oproti -14 bodov) a spotrebitelia považovali čas na veľké nákupy za menej nevýhodný (-31 oproti -33 bodov).
Autor TASR
Amsterdam 21. augusta (TASR) - Holandským spotrebiteľom sa v auguste nezmenila nálada. Ich dôvera v ekonomika zostala stabilná a negatívna, keďže názory na ekonomickú klímu sa zhoršili. Ukázali to v stredu výsledky najnovšieho prieskumu holandského štatistického úradu. TASR o tom informuje na základe správy RTTNews.
Podľa prieskumu index spotrebiteľskej dôvery v piatej najväčšej ekonomike eurozóny v zostal v auguste 2024 na júlovom päťmesačnom minime -24 bodov. Udržal sa tak pod dvadsaťročným priemerom -10 bodov.
Prieskum ďalej odhalil, že spotrebitelia boli pesimistickejší, pokiaľ ide o všeobecnú ekonomickú situáciu za uplynulých 12 mesiacov (-51 oproti -47 bodov v júli). Aj indikátor ekonomickej klímy v nasledujúcich 12 mesiacoch sa zhoršil (na -33 z -31 bodov).
Názory domácností na ich finančnú situáciu za minulých 12 mesiacov sa mierne zlepšili (na -9 z -10 bodov), ale zostali negatívne. Stúplo aj hodnotenie finančnej situácie v nasledujúcich 12 mesiacoch (na 1 z 0 bodov).
Okrem toho ochota nakupovať bola o niečo menej negatívna (-13 oproti -14 bodov) a spotrebitelia považovali čas na veľké nákupy za menej nevýhodný (-31 oproti -33 bodov).
Podľa prieskumu index spotrebiteľskej dôvery v piatej najväčšej ekonomike eurozóny v zostal v auguste 2024 na júlovom päťmesačnom minime -24 bodov. Udržal sa tak pod dvadsaťročným priemerom -10 bodov.
Prieskum ďalej odhalil, že spotrebitelia boli pesimistickejší, pokiaľ ide o všeobecnú ekonomickú situáciu za uplynulých 12 mesiacov (-51 oproti -47 bodov v júli). Aj indikátor ekonomickej klímy v nasledujúcich 12 mesiacoch sa zhoršil (na -33 z -31 bodov).
Názory domácností na ich finančnú situáciu za minulých 12 mesiacov sa mierne zlepšili (na -9 z -10 bodov), ale zostali negatívne. Stúplo aj hodnotenie finančnej situácie v nasledujúcich 12 mesiacoch (na 1 z 0 bodov).
Okrem toho ochota nakupovať bola o niečo menej negatívna (-13 oproti -14 bodov) a spotrebitelia považovali čas na veľké nákupy za menej nevýhodný (-31 oproti -33 bodov).