Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 20. november 2024Meniny má Félix
< sekcia Ekonomika

Dôvera nemeckých spotrebiteľov padla na historické minimum

Burzový maklér reaguje na burze vo Frankfurte nad Mohanom. Foto: TASR/AP

Vysoká inflácia zmenšuje kúpnu silu spotrebiteľov. Podľa spotrebiteľov vzrástli riziká ohrozujúce nemeckú ekonomiku, pričom nebezpečenstvo recesie považujú za vysoké.

Berlín 27. apríla (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov sa prudko zhoršila a dostala sa na historické minimum. Dôvodom je vojna na Ukrajine, ktorá prudko zvýšila spotrebiteľské ceny a udusila nádeje na postpandemické oživenie ekonomiky, ukázal prieskum poradenskej spoločnosti GfK.

Index spotrebiteľskej dôvery GfK pre máj padol na -26,5 bodu z revidovaných -15,7 bodu v apríli a dostal sa pod doterajšie rekordné minimum z mája 2020. Analytici počítali so znížením indexu len na -16 bodov.

Vysoká inflácia zmenšuje kúpnu silu spotrebiteľov. Podľa spotrebiteľov vzrástli riziká ohrozujúce nemeckú ekonomiku, pričom nebezpečenstvo recesie považujú za vysoké.

Ukrajinská vojna a vysoká inflácia podľa experta GfK Rolfa Bürkla spôsobila výrazné zhoršenie nálady spotrebiteľov. To znamená definitívne sklamanie nádejí na zotavenie po uvoľnení protiepidemických reštrikcií.

Index ekonomických očakávaní v apríli klesol o 7,5 bodu na -16,4 bodu. Index príjmových očakávaní padol o 9,2 bodu na -31,3 bodu a dostal sa na najnižšiu úroveň za takmer 20 rokov.