Vyplýva to z prognózy spotrebiteľskej dôvery na apríl 2015.
Autor TASR
Norimberg 26. marca (TASR) - Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky sa zvyšuje a podľa prieskumu by mala v apríli dosiahnuť najvyššiu úroveň od októbra 2001. Dôvodom sú nízke ceny energií, ale aj slabé euro, ktoré podporuje export, a tým aj zamestnanosť. Vyplýva to z prognózy spotrebiteľskej dôvery na apríl 2015, ktorú vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK a zverejnila agentúra RTTNews.
Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľskej dôvery GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu spotrebiteľov v najväčšej ekonomike eurozóny, sa v apríli zvýši na 10 bodov z marcových 9,7 bodu. Analytici pritom predpovedali, že hodnota aprílového ukazovateľa stúpne len mierne na 9,8 bodu. Aprílová hodnota indexu je najvyššia od októbra 2001, keď dosiahol 11 bodov.
GfK v tejto súvislosti konštatuje, že už tento mesiac, teda v marci, zaznamenal rast všetkých čiastkových indikátorov, predovšetkým indikátora očakávaní v ekonomike aj očakávaní v otázke príjmov a s tým súvisiacej ochoty nemeckých domácností utrácať.
Presnejšie, hodnota čiastkového indexu, ktorý odráža očakávania spotrebiteľov v ekonomike, sa v marci zvýšila, už štvrtý mesiac po sebe, a to o 9,6 bodu na 36,8 bodu z februárových 27,2 bodu. Aj v otázke platov sú Nemci optimistami, o čom svedčí rast príslušného indexu v marci (tretíkrát po sebe) medzimesačne o 2,5 bodu na 53,1 bodu. Ochota nemeckých domácností utrácať vytrvalo stúpa už šesť mesiacov po sebe a v marci dosiahla osemročné maximum 63 bodov, čo je o 3,9 bodu viac ako vo februári.
Jedným z kľúčových motorov nemeckej ekonomiky je export. Po vypuknutí globálnej krízy v roku 2008 sa však vývoz z krajiny prudko prepadol, ale teraz aj vďaka oslabeniu eura rastie. Aj súkromné výdavky stúpajú, čo signalizuje, že ekonomika krajiny by mala tento rok dosiahnuť solídne výsledky. Analytici odhadujú, že hrubý domáci produkt (HDP) Nemecka sa tento rok zvýši o 1,5 %.
Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľskej dôvery GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu spotrebiteľov v najväčšej ekonomike eurozóny, sa v apríli zvýši na 10 bodov z marcových 9,7 bodu. Analytici pritom predpovedali, že hodnota aprílového ukazovateľa stúpne len mierne na 9,8 bodu. Aprílová hodnota indexu je najvyššia od októbra 2001, keď dosiahol 11 bodov.
GfK v tejto súvislosti konštatuje, že už tento mesiac, teda v marci, zaznamenal rast všetkých čiastkových indikátorov, predovšetkým indikátora očakávaní v ekonomike aj očakávaní v otázke príjmov a s tým súvisiacej ochoty nemeckých domácností utrácať.
Presnejšie, hodnota čiastkového indexu, ktorý odráža očakávania spotrebiteľov v ekonomike, sa v marci zvýšila, už štvrtý mesiac po sebe, a to o 9,6 bodu na 36,8 bodu z februárových 27,2 bodu. Aj v otázke platov sú Nemci optimistami, o čom svedčí rast príslušného indexu v marci (tretíkrát po sebe) medzimesačne o 2,5 bodu na 53,1 bodu. Ochota nemeckých domácností utrácať vytrvalo stúpa už šesť mesiacov po sebe a v marci dosiahla osemročné maximum 63 bodov, čo je o 3,9 bodu viac ako vo februári.
Jedným z kľúčových motorov nemeckej ekonomiky je export. Po vypuknutí globálnej krízy v roku 2008 sa však vývoz z krajiny prudko prepadol, ale teraz aj vďaka oslabeniu eura rastie. Aj súkromné výdavky stúpajú, čo signalizuje, že ekonomika krajiny by mala tento rok dosiahnuť solídne výsledky. Analytici odhadujú, že hrubý domáci produkt (HDP) Nemecka sa tento rok zvýši o 1,5 %.