Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Ekonomika

Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky sa zvyšuje

Foto: TASR/AP

Slabé svetlo na konci tunela, ktoré sa objavilo už minulý mesiac, je očividne o niečo jasnejšie, uviedol odborník na spotrebiteľské prieskumy v GfK.

Norimberg 25. júna (TASR) - Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky sa zvyšuje. Dôvodom je uvoľňovanie blokád, ktoré mali brániť šíreniu nového koronavírusu. Vyplýva to z najnovšej prognózy spotrebiteľskej dôvery na júl 2020, ktorú vo štvrtok zverejnil inštitút pre prieskum trhu GfK.

Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľskej dôvery GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, sa pre júl 2020 zvýšil o 9 bodov na -9,6 bodu z revidovaných -18,6 bodu v júni.

Analytici pritom odhadovali, že hodnota júlového indexu stúpne menej, na -12 bodov.

Na ilustráciu, v máji sa tento ukazovateľ prepadol na historicky najnižšiu úroveň -23,1 bodu.

Z údajov GfK vyplýva tiež, že čiastkový index očakávaní v ekonomike pre mesiac júl vzrástol na 18,9 bodu z 8,5 bodu v júni. Podobne aj ukazovateľ očakávaní v oblasti príjmov spotrebiteľov sa zvýšil na 12,3 bodu zo 6,6 bodu. A zároveň čiastkový ukazovateľ ich ochoty nakupovať vzrástol medzimesačne o 13,9 bodu na 19,4 bodu.

„Slabé svetlo na konci tunela, ktoré sa objavilo už minulý mesiac, je očividne o niečo jasnejšie,“ uviedol Rolf Bürkl, odborník na spotrebiteľské prieskumy v GfK. Dodal, že k tomu prispeli mohutné balíky vládnych stimulov na podporu ekonomiky vrátane plánov na dočasné zníženie dane z pridanej hodnoty (DPH) v druhej polovici roka.

Na prieskume GfK sa zúčastnilo približne 2000 ľudí a uskutočnil sa v období od 3. do 15. júna.