Podľa prieskumu index spotrebiteľskej dôvery v piatej najväčšej ekonomike eurozóny v marci 2024 vzrástol na -22 bodov z -27 bodov v predchádzajúcom mesiaci.
Autor TASR
Amsterdam 20. marca (TASR) - Holandským spotrebiteľom sa v marci zlepšila nálada. Ich dôvera v ekonomiku vzrástla na najvyššiu úroveň za takmer 2,5 roka, keďže ich názory na súčasnú ekonomickú situáciu a ochota nakupovať sa zlepšili. Ukázali to v stredu výsledky prieskumu holandského štatistického úradu. TASR o tom informuje na základe správy portálu RTTNews.
Podľa prieskumu index spotrebiteľskej dôvery v piatej najväčšej ekonomike eurozóny v marci 2024 vzrástol na -22 bodov z -27 bodov v predchádzajúcom mesiaci. Dosiahol tak najväčšiu hodnotu od novembra 2021, ale zostal hlboko pod dvadsaťročným priemerom -10 bodov.
Spomedzi jednotlivých komponentov sa v marci zlepšili názory spotrebiteľov na všeobecnú ekonomickú situáciu. Príslušný čiastkový index stúpol totiž na -35 z -41 bodov vo februári.
Domácnosti mali pritom menej pesimistický pohľad na ekonomickú situáciu v predchádzajúcich 12 mesiacoch, o čom svedčí nárast tohto subindexu na -42 z -56 bodov, zatiaľ čo ich názory na ekonomiku v nasledujúcich 12 mesiacoch sa mierne zhoršili (-27 oproti -26 bodov).
A zároveň ochota spotrebiteľov nakupovať vzrástla na najvyššiu úroveň za 28 mesiacov (na -14 z -17 bodov), pričom hodnotenie finančnej situácie za uplynulých dvanásť mesiacov bolo menej negatívne (-12 oproti -16 bodov) a najvyššie od októbra 2021. Aj ukazovateľ finančnej situácie v nasledujúcich 12 mesiacoch stúpol, na 4 z 2 bodov, čo je jeho najvyššia úroveň za 2,5 roka.
Napokon, domácnosti uviedli, že čas na uskutočnenie veľkých nákupov je v marci o niečo menej nepriaznivý ako vo februári (-33 oproti -37 bodov).
Podľa prieskumu index spotrebiteľskej dôvery v piatej najväčšej ekonomike eurozóny v marci 2024 vzrástol na -22 bodov z -27 bodov v predchádzajúcom mesiaci. Dosiahol tak najväčšiu hodnotu od novembra 2021, ale zostal hlboko pod dvadsaťročným priemerom -10 bodov.
Spomedzi jednotlivých komponentov sa v marci zlepšili názory spotrebiteľov na všeobecnú ekonomickú situáciu. Príslušný čiastkový index stúpol totiž na -35 z -41 bodov vo februári.
Domácnosti mali pritom menej pesimistický pohľad na ekonomickú situáciu v predchádzajúcich 12 mesiacoch, o čom svedčí nárast tohto subindexu na -42 z -56 bodov, zatiaľ čo ich názory na ekonomiku v nasledujúcich 12 mesiacoch sa mierne zhoršili (-27 oproti -26 bodov).
A zároveň ochota spotrebiteľov nakupovať vzrástla na najvyššiu úroveň za 28 mesiacov (na -14 z -17 bodov), pričom hodnotenie finančnej situácie za uplynulých dvanásť mesiacov bolo menej negatívne (-12 oproti -16 bodov) a najvyššie od októbra 2021. Aj ukazovateľ finančnej situácie v nasledujúcich 12 mesiacoch stúpol, na 4 z 2 bodov, čo je jeho najvyššia úroveň za 2,5 roka.
Napokon, domácnosti uviedli, že čas na uskutočnenie veľkých nákupov je v marci o niečo menej nepriaznivý ako vo februári (-33 oproti -37 bodov).