Výsledky najviac ovplyvnilo hodnotenie celkovej ekonomiky. Čiastkový index ekonomického sentimentu dosiahol v marci 117,4 bodu, zatiaľ čo v predchádzajúcom mesiaci predstavoval 114,5 bodu.
Autor TASR
Rím 28. marca (TASR) - Nálada talianskych spotrebiteľov sa tento mesiac zlepšila, druhý mesiac po sebe, pričom dosiahla najvyššiu úroveň za viac než rok. Poukázali na to v utorok zverejnené údaje talianskeho štatistického úradu. Informoval o tom server RTTNews.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v marci 105,1 bodu oproti 104 bodom v predchádzajúcom mesiaci. Výsledky sú tak lepšie, než očakávali ekonómovia, ktorí počítali so zotrvaním indexu na februárovej úrovni. Navyše index dosiahol najvyššiu úroveň od februára 2022, v ktorom predstavoval 112,4 bodu.
Výsledky najviac ovplyvnilo hodnotenie celkovej ekonomiky. Čiastkový index ekonomického sentimentu dosiahol v marci 117,4 bodu, zatiaľ čo v predchádzajúcom mesiaci predstavoval 114,5 bodu. Zlepšilo sa hodnotenie súčasnej ekonomickej situácie, ako aj očakávaní jej ďalšieho vývoja.
Štatistický úrad okrem toho zverejnil údaje o vývoji podnikateľskej nálady. Tá sa rovnako zlepšila, keď v marci dosiahla 110,2 bodu, čo znamená najvyššiu hodnotu za sedem mesiacov. Vo februári dosiahol príslušný index 109,2 bodu. Spomedzi jednotlivých sektorov sa najviac zlepšila nálada v stavebníctve, rástla však aj vo výrobnom sektore a v oblasti obchodu.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v marci 105,1 bodu oproti 104 bodom v predchádzajúcom mesiaci. Výsledky sú tak lepšie, než očakávali ekonómovia, ktorí počítali so zotrvaním indexu na februárovej úrovni. Navyše index dosiahol najvyššiu úroveň od februára 2022, v ktorom predstavoval 112,4 bodu.
Výsledky najviac ovplyvnilo hodnotenie celkovej ekonomiky. Čiastkový index ekonomického sentimentu dosiahol v marci 117,4 bodu, zatiaľ čo v predchádzajúcom mesiaci predstavoval 114,5 bodu. Zlepšilo sa hodnotenie súčasnej ekonomickej situácie, ako aj očakávaní jej ďalšieho vývoja.
Štatistický úrad okrem toho zverejnil údaje o vývoji podnikateľskej nálady. Tá sa rovnako zlepšila, keď v marci dosiahla 110,2 bodu, čo znamená najvyššiu hodnotu za sedem mesiacov. Vo februári dosiahol príslušný index 109,2 bodu. Spomedzi jednotlivých sektorov sa najviac zlepšila nálada v stavebníctve, rástla však aj vo výrobnom sektore a v oblasti obchodu.