Naopak, spotrebitelia lepšie hodnotia vyhliadky trhu práce.
Autor TASR
Washington 26. júna (TASR) - Nálada spotrebiteľov v USA prekvapivo klesla. Dôvodom je zhoršenie očakávaní.
Index spotrebiteľskej dôvery inštitútu Conference Board sa v júni znížil na 126,4 bodu zo 128,8 bodu v máji. Ekonómovia počítali s nárastom indexu na 128,1 bodu zo 128 bodov pôvodne uvádzaných pre predchádzajúci mesiac.
Dôvodom bol pokles indexu očakávaní, ktorý padol v júni na 103,2 bodu zo 107,2 bodu v máji. Podiel spotrebiteľov, ktorí predpovedajú zlepšenie podnikateľských podmienok v najbližších 6 mesiacoch, sa znížil na 21,4 % z 23,3 %, pričom podiel tých, ktorí počítajú so zhoršením, sa zvýšil zo 7,8 % na 9,8 %.
Naopak, spotrebitelia lepšie hodnotia vyhliadky trhu práce. Podiel tých, ktorí očakávajú viac pracovných miest v najbližších mesiacoch, stúpol na 20 % z 19,7 %, a podiel tých, ktorí počítajú s menej pracovnými miestami, klesol na 12,6 % z 13,1 %.
Index hodnotenia aktuálnej situácie takmer stagnoval, keď v júni dosiahol 161,1 bodu po 161,2 bodu v máji.
Index spotrebiteľskej dôvery inštitútu Conference Board sa v júni znížil na 126,4 bodu zo 128,8 bodu v máji. Ekonómovia počítali s nárastom indexu na 128,1 bodu zo 128 bodov pôvodne uvádzaných pre predchádzajúci mesiac.
Dôvodom bol pokles indexu očakávaní, ktorý padol v júni na 103,2 bodu zo 107,2 bodu v máji. Podiel spotrebiteľov, ktorí predpovedajú zlepšenie podnikateľských podmienok v najbližších 6 mesiacoch, sa znížil na 21,4 % z 23,3 %, pričom podiel tých, ktorí počítajú so zhoršením, sa zvýšil zo 7,8 % na 9,8 %.
Naopak, spotrebitelia lepšie hodnotia vyhliadky trhu práce. Podiel tých, ktorí očakávajú viac pracovných miest v najbližších mesiacoch, stúpol na 20 % z 19,7 %, a podiel tých, ktorí počítajú s menej pracovnými miestami, klesol na 12,6 % z 13,1 %.
Index hodnotenia aktuálnej situácie takmer stagnoval, keď v júni dosiahol 161,1 bodu po 161,2 bodu v máji.