Prudký pokles v septembri bol podľa Petersonovej najväčší od augusta 2021, pričom nadol zamierilo všetkých päť zložiek indexu.
Autor TASR
Washington 24. septembra (TASR) - Spotrebiteľská dôvera v USA v septembri klesla v dôsledku obáv o vývoj na trhu práce, čo signalizuje oslabenie ekonomického optimizmu pred novembrovými prezidentskými voľbami. TASR o tom informuje na základe správy agentúr AFP a Reuters, ktoré sa v utorok odvolali na výsledky prieskumu inštitútu Conference Board.
Index spotrebiteľskej dôvery podľa Conference Board v septembri prudko klesol na 98,7 bodu z revidovanej augustovej hodnoty 105,6 bodu. "Zhoršenie hlavných zložiek indexu pravdepodobne odrážalo obavy spotrebiteľov z trhu práce, napriek tomu, že trh práce je v skutočnosti pomerne zdravý," uviedla vo vyhlásení Dana Petersonová, hlavná ekonómka Conference Board. "Podiel spotrebiteľov, ktorí očakávajú recesiu v nasledujúcich 12 mesiacoch, zostal nízky, ale mierne sa zvýšil podiel spotrebiteľov, ktorí sa domnievajú, že ekonomika už je v recesii," dodala.
Prudký pokles v septembri bol podľa Petersonovej najväčší od augusta 2021, pričom nadol zamierilo všetkých päť zložiek indexu. Najväčší pokles dôvery sa prejavil medzi respondentmi vo veku 35 až 54 rokov a medzi spotrebiteľmi, ktorí zarábajú menej ako 50.000 USD (44.968 eur) ročne.
(1 EUR = 1,1119 USD)
Index spotrebiteľskej dôvery podľa Conference Board v septembri prudko klesol na 98,7 bodu z revidovanej augustovej hodnoty 105,6 bodu. "Zhoršenie hlavných zložiek indexu pravdepodobne odrážalo obavy spotrebiteľov z trhu práce, napriek tomu, že trh práce je v skutočnosti pomerne zdravý," uviedla vo vyhlásení Dana Petersonová, hlavná ekonómka Conference Board. "Podiel spotrebiteľov, ktorí očakávajú recesiu v nasledujúcich 12 mesiacoch, zostal nízky, ale mierne sa zvýšil podiel spotrebiteľov, ktorí sa domnievajú, že ekonomika už je v recesii," dodala.
Prudký pokles v septembri bol podľa Petersonovej najväčší od augusta 2021, pričom nadol zamierilo všetkých päť zložiek indexu. Najväčší pokles dôvery sa prejavil medzi respondentmi vo veku 35 až 54 rokov a medzi spotrebiteľmi, ktorí zarábajú menej ako 50.000 USD (44.968 eur) ročne.
(1 EUR = 1,1119 USD)