Prieskum odhalil, že aj ekonomické očakávania švajčiarskych domácností sa v sledovanom období výrazne zlepšili a príslušný čiastkový index vyskočil na rekordných 48,5 bodu z 5,2 bodu.
Autor TASR
Zürich 3. augusta (TASR) - Švajčiarskym spotrebiteľom sa v 3. štvrťroku zlepšila nálada a ich dôvera v ekonomiku dosiahla najvyššiu úroveň od roku 2010. Prispelo k tomu zmiernenie obmedzení na zastavenie pandémie ochorenia COVID-19.
Podľa najnovšieho prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery vo Švajčiarsku v 3. štvrťroku 2021 zvýšil na 7,8 bodu z revidovaných -6,5 bodu v predchádzajúcich troch mesiacoch. Je to jeho najvyššia hodnota od roku 2010 a vysoko nad dlhodobým priemerom -5 bodov.
Prieskum odhalil, že aj ekonomické očakávania švajčiarskych domácností sa v sledovanom období výrazne zlepšili a príslušný čiastkový index vyskočil na rekordných 48,5 bodu z 5,2 bodu.
Švajčiari pozitívnejšie hodnotia aj finančnú situáciu (2,6 bodu oproti -6 bodom). A sú optimistickejšími aj pokiaľ ide o zlepšovanie údajov o nezamestnanosti, pričom príslušný index dosiahol 29 bodov a je už len veľmi mierne pod úrovňou spred krízy vyvolanej pandémiou.
Ale rast spotrebiteľských cien zaťažuje rozpočty domácností. Výsledkom je, že ochota spotrebiteľov utrácať za drahšie nákupy zostáva limitovaná.
Podľa najnovšieho prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery vo Švajčiarsku v 3. štvrťroku 2021 zvýšil na 7,8 bodu z revidovaných -6,5 bodu v predchádzajúcich troch mesiacoch. Je to jeho najvyššia hodnota od roku 2010 a vysoko nad dlhodobým priemerom -5 bodov.
Prieskum odhalil, že aj ekonomické očakávania švajčiarskych domácností sa v sledovanom období výrazne zlepšili a príslušný čiastkový index vyskočil na rekordných 48,5 bodu z 5,2 bodu.
Švajčiari pozitívnejšie hodnotia aj finančnú situáciu (2,6 bodu oproti -6 bodom). A sú optimistickejšími aj pokiaľ ide o zlepšovanie údajov o nezamestnanosti, pričom príslušný index dosiahol 29 bodov a je už len veľmi mierne pod úrovňou spred krízy vyvolanej pandémiou.
Ale rast spotrebiteľských cien zaťažuje rozpočty domácností. Výsledkom je, že ochota spotrebiteľov utrácať za drahšie nákupy zostáva limitovaná.