Taliansky štatistický úrad uviedol, že čiastkový index očakávaní spotrebiteľov sa vo februári zhoršil, zatiaľ čo hodnotenie súčasnej situácie bolo lepšie ako v januári.
Autor TASR
Rím 27. februára (TASR) - Dôvera talianskych spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky sa vo februári nečakane zvýšila, hoci len mierne. Aj podnikateľom v tretej najväčšej ekonomike eurozóny sa tento mesiac zlepšila nálada. Ukázal to najnovší prieskum štatistického úradu Istat.
Podľa Istat index spotrebiteľskej dôvery v Taliansku vzrástol vo februári na 115,6 zo 115,5 bodu v januári. Ekonómovia pritom očakávali, že naopak klesne na 115 bodov.
Istat uviedol, že čiastkový index očakávaní spotrebiteľov sa vo februári zhoršil, zatiaľ čo hodnotenie súčasnej situácie bolo lepšie ako v januári.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že index dôvery talianskych podnikateľov sa vo februári zvýšil na 108,7 z januárových 108,5 bodu.
Čo sa týka jednotlivých komponentov, index dôvery podnikateľov vo výrobe stúpol na 110,6 zo 109,9 bodu, a vzrástla aj dôvera podnikateľov v stavebníctve a v službách, zatiaľ čo dôvera v maloobchode klesla.
Podľa Istat index spotrebiteľskej dôvery v Taliansku vzrástol vo februári na 115,6 zo 115,5 bodu v januári. Ekonómovia pritom očakávali, že naopak klesne na 115 bodov.
Istat uviedol, že čiastkový index očakávaní spotrebiteľov sa vo februári zhoršil, zatiaľ čo hodnotenie súčasnej situácie bolo lepšie ako v januári.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že index dôvery talianskych podnikateľov sa vo februári zvýšil na 108,7 z januárových 108,5 bodu.
Čo sa týka jednotlivých komponentov, index dôvery podnikateľov vo výrobe stúpol na 110,6 zo 109,9 bodu, a vzrástla aj dôvera podnikateľov v stavebníctve a v službách, zatiaľ čo dôvera v maloobchode klesla.