Podľa prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery v tretej najväčšej ekonomike eurozóny v marci znížil, prvýkrát za päť mesiacov, a to na 96,5 bodu z 97 bodov vo februári.
Autor TASR
Rím 28. marca (TASR) - Talianskym spotrebiteľom sa vo februári zhoršila nálada a ich dôvera v ekonomiku klesla. Ale dôvera podnikateľov tento mesiac vzrástla. Ukázali to vo štvrtok výsledky prieskumu štatistického úradu ISTAT. TASR o tom informuje na základe správy portálu RTTNews.
Podľa prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery v tretej najväčšej ekonomike eurozóny v marci znížil, prvýkrát za päť mesiacov, a to na 96,5 bodu z 97 bodov vo februári.
Pokiaľ ide o jednotlivé komponenty, čiastkový index osobnej situácie spotrebiteľov v marci klesol na 94,6 z februárových 95,2 bodu, index odrážajúci ich názory na súčasné podmienky sa znížil na 96 z 97 bodov, zatiaľ čo v prípade celkovej ekonomickej klímy zostal takmer stabilný na úrovni 101,9 bodu (102 bodov vo februári) a index očakávaní mierne vzrástol na 97,2 z 97,1 bodu.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že index dôvery talianskych podnikateľov zo všetkých odvetví ekonomiky sa v marci zvýšil na 97 z 95,9 bodu vo februári. Index dôvery vo výrobnom sektore sa pritom vyšplhal na sedemmesačné maximum 88,6 z 87,5 bodu a v stavebníctve vzrástol zo 102,5 na 105,8 bodu. Stúpla aj dôvera podnikateľov v službách a maloobchode.
Podľa prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery v tretej najväčšej ekonomike eurozóny v marci znížil, prvýkrát za päť mesiacov, a to na 96,5 bodu z 97 bodov vo februári.
Pokiaľ ide o jednotlivé komponenty, čiastkový index osobnej situácie spotrebiteľov v marci klesol na 94,6 z februárových 95,2 bodu, index odrážajúci ich názory na súčasné podmienky sa znížil na 96 z 97 bodov, zatiaľ čo v prípade celkovej ekonomickej klímy zostal takmer stabilný na úrovni 101,9 bodu (102 bodov vo februári) a index očakávaní mierne vzrástol na 97,2 z 97,1 bodu.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že index dôvery talianskych podnikateľov zo všetkých odvetví ekonomiky sa v marci zvýšil na 97 z 95,9 bodu vo februári. Index dôvery vo výrobnom sektore sa pritom vyšplhal na sedemmesačné maximum 88,6 z 87,5 bodu a v stavebníctve vzrástol zo 102,5 na 105,8 bodu. Stúpla aj dôvera podnikateľov v službách a maloobchode.