Podľa prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery v tretej najväčšej ekonomike eurozóny v júni 2024 zvýšil na 98,3 bodu z 96,4 bodu v máji.
Autor TASR
Rím 27. júna (TASR) - Talianskym spotrebiteľom sa v júni zlepšila nálada a ich dôvera v ekonomiku vzrástla, už druhý mesiac po sebe. Ale dôvera podnikateľov klesla. Ukázali to vo štvrtok výsledky prieskumu štatistického úradu ISTAT. TASR o tom informuje na základe správy agentúry ANSA.
Podľa prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery v tretej najväčšej ekonomike eurozóny v júni 2024 zvýšil na 98,3 bodu z 96,4 bodu v máji. Dosiahol tak najväčšiu hodnotu od februára 2022 a prekonal aj odhady analytikov, ktorí predpovedali, že stúpne na 97 bodov. Prispeli k tomu všetky komponenty indexu, pričom čiastkový index, ktorý odráža názory spotrebiteľov na súčasnú ekonomickú klímu, vzrástol na 105,3 zo 101,9 bodu a subindex budúcej klímy na 98,7 z 95,7 bodu. Okrem toho sa zlepšilo hodnotenie osobnej situácie spotrebiteľov na 95,8 bodu z 94,4 bodu.
Prieskum ďalej odhalil, že index dôvery talianskych podnikateľov zo všetkých odvetví ekonomiky IESI (Istat Economic Sentiment Indicator) v júni klesol na 94,5 z 95,1 bodu v máji.
K poklesu sentimentu došlo takmer vo všetkých sektoroch okrem stavebníctva, kde index sentimentu stúpol na 104,4 zo 101,7 bodu v máji. Respondenti totiž optimistickejšie hodnotili knihu objednávok a budúcu zamestnanosť.
Ale medzi výrobcami sa index sentimentu znížil na 86,8 z 88,2 bodu v dôsledku poklesu objednávok a tým aj očakávaní budúcej výroby. A zároveň, dôvera podnikateľov v službách v júni klesla na 97,1 z 97,8 bodu a v maloobchode na 102,2 zo 102,8 bodu.
Podľa prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery v tretej najväčšej ekonomike eurozóny v júni 2024 zvýšil na 98,3 bodu z 96,4 bodu v máji. Dosiahol tak najväčšiu hodnotu od februára 2022 a prekonal aj odhady analytikov, ktorí predpovedali, že stúpne na 97 bodov. Prispeli k tomu všetky komponenty indexu, pričom čiastkový index, ktorý odráža názory spotrebiteľov na súčasnú ekonomickú klímu, vzrástol na 105,3 zo 101,9 bodu a subindex budúcej klímy na 98,7 z 95,7 bodu. Okrem toho sa zlepšilo hodnotenie osobnej situácie spotrebiteľov na 95,8 bodu z 94,4 bodu.
Prieskum ďalej odhalil, že index dôvery talianskych podnikateľov zo všetkých odvetví ekonomiky IESI (Istat Economic Sentiment Indicator) v júni klesol na 94,5 z 95,1 bodu v máji.
K poklesu sentimentu došlo takmer vo všetkých sektoroch okrem stavebníctva, kde index sentimentu stúpol na 104,4 zo 101,7 bodu v máji. Respondenti totiž optimistickejšie hodnotili knihu objednávok a budúcu zamestnanosť.
Ale medzi výrobcami sa index sentimentu znížil na 86,8 z 88,2 bodu v dôsledku poklesu objednávok a tým aj očakávaní budúcej výroby. A zároveň, dôvera podnikateľov v službách v júni klesla na 97,1 z 97,8 bodu a v maloobchode na 102,2 zo 102,8 bodu.