Pod rast celkového indikátor ekonomického sentimentu sa podpísalo najmä zvýšenie dôvery spotrebiteľov a podnikateľov v stavebníctve.
Autor TASR
Brusel 29. novembra (TASR) - Nálada v ekonomike eurozóny sa aj v novembri zlepšila. Dôvera podnikateľov aj spotrebiteľov v hospodárstvo regiónu tento mesiac podľa očakávania vzrástla. Motorom jej rastu bolo najmä zvýšenie dôvery spotrebiteľov a podnikateľov v stavebníctve, a brzdou pokles dôvery v maloobchode. Vyplýva to zo spresnených výsledkov prieskumu Európskej komisie (EK).
Prieskum ukázal, že kľúčový ukazovateľ ďalšieho vývoja ekonomiky - indikátor ekonomického sentimentu (IES), sa v prípade eurozóny v novembri 2017 zvýšil na 114,6 bodu z októbrových 114,1 bodu. Tento výsledok sa zhoduje s rýchlym odhadom.
Pod rast celkového IES sa podpísalo najmä zvýšenie dôvery spotrebiteľov a podnikateľov v stavebníctve. Na druhej strane, negatívny vplyv na IES mal pokles dôvery v maloobchode.
Konkrétne, index spotrebiteľskej dôvery v eurozóne sa v novembri citeľne zvýšil na 0,1 bodu z -1,1 bodu v predchádzajúcom mesiaci. A v stavebnom sektore vzrástol na 1,6 z 0,4 bodu. No zároveň dôvera podnikateľov v maloobchode klesla na 4,2 z 5,5 bodu.
Vo výrobnom sektore a v službách všeobecne podnikateľská dôvera v novembri stúpla len mierne. Presnejšie, v prípade výroby sa príslušný index zvýšil na 8,2 bodu z 8 bodov a v službách na 16,3 zo 16,2 bodu.
Dôvera v ekonomiku celej 28-člennej Európskej únie (EÚ) v sledovanom období vzrástla na 1,49 bodu v novembri z 1,44 bodu v októbri.
Manažéri podnikov v prieskume pozitívne hodnotili najmä minulú a budúcu produkciu a vývoj exportných objednávok, zatiaľ v prípade zásob hotových produktov v skladoch a vývoja celkových objednávok sa ich postoj oproti októbru nezmenil.
Prieskum ukázal, že kľúčový ukazovateľ ďalšieho vývoja ekonomiky - indikátor ekonomického sentimentu (IES), sa v prípade eurozóny v novembri 2017 zvýšil na 114,6 bodu z októbrových 114,1 bodu. Tento výsledok sa zhoduje s rýchlym odhadom.
Pod rast celkového IES sa podpísalo najmä zvýšenie dôvery spotrebiteľov a podnikateľov v stavebníctve. Na druhej strane, negatívny vplyv na IES mal pokles dôvery v maloobchode.
Konkrétne, index spotrebiteľskej dôvery v eurozóne sa v novembri citeľne zvýšil na 0,1 bodu z -1,1 bodu v predchádzajúcom mesiaci. A v stavebnom sektore vzrástol na 1,6 z 0,4 bodu. No zároveň dôvera podnikateľov v maloobchode klesla na 4,2 z 5,5 bodu.
Vo výrobnom sektore a v službách všeobecne podnikateľská dôvera v novembri stúpla len mierne. Presnejšie, v prípade výroby sa príslušný index zvýšil na 8,2 bodu z 8 bodov a v službách na 16,3 zo 16,2 bodu.
Dôvera v ekonomiku celej 28-člennej Európskej únie (EÚ) v sledovanom období vzrástla na 1,49 bodu v novembri z 1,44 bodu v októbri.
Manažéri podnikov v prieskume pozitívne hodnotili najmä minulú a budúcu produkciu a vývoj exportných objednávok, zatiaľ v prípade zásob hotových produktov v skladoch a vývoja celkových objednávok sa ich postoj oproti októbru nezmenil.