Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

Dovolenkárov trápia najmä žalúdočné problémy a úrazy

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Poisťovňa radí, aby pri vzniknutom probléme postihnutý kontaktoval asistenčnú službu, ktorá dovolenkára usmerní a poradí, ako postupovať v ďalších krokoch.

Bratislava 13. augusta (TASR) - Žalúdočné problémy, úrazy, problémy dýchacích ciest, ale aj bolesti zubov, zlomeniny či problémy s očami sú najčastejšie ťažkosti, ktoré majú toto leto poistenci ČSOB Poisťovne. Úrazy sa však nevyhýbajú ani tým, ktorí odišli do zahraničia za prácou.

Jeden jej klient pracujúci vo Francúzsku ako drevorubač sa zranil pri práci - spadol na neho strom. Vzhľadom na vážne poranenia si vyžadoval jeho stav takmer 20-dňovú hospitalizáciu. Náklady za dennú starostlivosť v nemocnici boli vo výške približne 2000 eur. Následne bol muž v sprievode lekára letecky prevezený na Slovensko. Celkové náklady na prevoz dosiahli výšku 10.614 eur.

Pri výmene žiarovky počas pobytu vo Švédsku muž spadol z rebríka, pričom si spôsobil komplikovanú zlomeninu bedrovej kosti. Hospitalizovali ho a po stabilizovaní zdravotného stavu ho poslali domov (ubytovanie vo Švédsku). Vzhľadom na to, že klient sa nevedel o seba postarať, poisťovňa rozhodla, že klienta je potrebné previezť na Slovensko.

Dovolenkári si v Taliansku chceli prezrieť baziliku, preto zaparkovali auto blízko nej a išli na krátku exkurziu. Po chvíli začuli alarm svojho auta, ale keď vybehli z baziliky, zbadali na aute vybité okná a po jeho prezretí zistili, že z auta zlodeji ukradli všetku batožinu vrátane osobných dokladov, peňazí, oblečenia a pod. Poisťovňa následne preplatila náklady na obstaranie nových dokladov a náklady na kúpu nevyhnutných vecí do výšky poistnej sumy.

Klient mal počas dovolenky v Turecku silné bolesti v bruchu, preto išiel do nemocnice. Na základe vyšetrení mu však zistili, že našťastie nejde o nič vážne.

Poisťovňa radí, aby pri vzniknutom probléme postihnutý kontaktoval asistenčnú službu, ktorá dovolenkára usmerní a poradí, ako postupovať v ďalších krokoch. Odporučí napríklad lekára či zdravotnícke zariadenie, pomôže s komunikáciou so zariadením a podobne.

TASR informovala Zuzana Eliášová z ČSOB.