Z prieskumu vyplýva, že až 88 % dopytovaných by uvažovalo nad víkendovým pobytom, či dovolenkou strávenou na Slovensku, ak by boli viac informovaní.
Autor TASR
Bratislava 15. augusta (OTS) - Prieskum realizovaný spoločnosťou Azet.sk v rámci kampane Spoznávajme Kvalitu z našich regiónov sledoval aj preferencie Slovákov pri výbere dovolenkovej destinácie.
Súbežne s hlavnou kampaňou Spoznávajme Kvalitu z našich regiónov prebiehala začiatkom leta i podporná kampaň na podporu domáceho cestovného ruchu na Slovensku. Počas dvoch mesiacov boli propagované vybrané regióny Slovenska. Spolu 8 regiónov predstavilo svoje zákutia a možnosti ako tráviť dovolenku na Slovensku. Orava, Liptov, Dolné Považie, Turiec, Banská Štiavnica, Podunajsko, Dolný Zemplín a Bratislava.
Lepšia propagácia by pomohla
Slovensko má veľa krásnych oblastí, miest a každý región dáva priestor na relax, spoznávanie i kultúrne vyžitie. Podpora domáceho cestovného ruchu však ani z ďaleka nie je ideálna.
Z prieskumu vyplýva, že až 88 % dopytovaných by uvažovalo nad víkendovým pobytom, či dovolenkou strávenou na Slovensku, ak by boli viac informovaní o zaujímavých miestach a dobrých službách v regiónoch Slovenska. Tohtoročnú dovolenku bude tráviť 30 % opýtaných doma, 33 % sa vyberie niekde na Slovensko a 16 % bude dovolenkovať v zahraničí. Nezanedbateľné percento, 21 % respondentov, sa nevedeli vyjadriť a neboli v čase prieskumu rozhodnutí, kde a či vôbec budú tento rok dovolenkovať. Tento údaj je významný z dôvodu uvedomenia si potenciálu pre rast domáceho cestovného ruchu. Vyplýva z toho, že je veľmi dôležité upriamiť pozornosť našich občanov na destináciu rodnej krajiny. Len 25 % respondentov si totiž myslí, že sa domáci cestovný ruch a možnosti dovolenky na Slovensku propagujú dostatočne.
Prieskum potvrdil správnosť rozhodnutia realizátorov projektu Kvalita z našich regiónov, nad ktorým prevzalo záštitu i Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, o vhodnosti nasmerovania komunikácie smerom k podpore domáceho cestovného ruchu. V tejto snahe budú autori projektu Kvalita z našich regiónov pokračovať i v budúcich ročníkoch ďalšími aktivitami.
Súbežne s hlavnou kampaňou Spoznávajme Kvalitu z našich regiónov prebiehala začiatkom leta i podporná kampaň na podporu domáceho cestovného ruchu na Slovensku. Počas dvoch mesiacov boli propagované vybrané regióny Slovenska. Spolu 8 regiónov predstavilo svoje zákutia a možnosti ako tráviť dovolenku na Slovensku. Orava, Liptov, Dolné Považie, Turiec, Banská Štiavnica, Podunajsko, Dolný Zemplín a Bratislava.
Lepšia propagácia by pomohla
Slovensko má veľa krásnych oblastí, miest a každý región dáva priestor na relax, spoznávanie i kultúrne vyžitie. Podpora domáceho cestovného ruchu však ani z ďaleka nie je ideálna.
Z prieskumu vyplýva, že až 88 % dopytovaných by uvažovalo nad víkendovým pobytom, či dovolenkou strávenou na Slovensku, ak by boli viac informovaní o zaujímavých miestach a dobrých službách v regiónoch Slovenska. Tohtoročnú dovolenku bude tráviť 30 % opýtaných doma, 33 % sa vyberie niekde na Slovensko a 16 % bude dovolenkovať v zahraničí. Nezanedbateľné percento, 21 % respondentov, sa nevedeli vyjadriť a neboli v čase prieskumu rozhodnutí, kde a či vôbec budú tento rok dovolenkovať. Tento údaj je významný z dôvodu uvedomenia si potenciálu pre rast domáceho cestovného ruchu. Vyplýva z toho, že je veľmi dôležité upriamiť pozornosť našich občanov na destináciu rodnej krajiny. Len 25 % respondentov si totiž myslí, že sa domáci cestovný ruch a možnosti dovolenky na Slovensku propagujú dostatočne.
Prieskum potvrdil správnosť rozhodnutia realizátorov projektu Kvalita z našich regiónov, nad ktorým prevzalo záštitu i Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, o vhodnosti nasmerovania komunikácie smerom k podpore domáceho cestovného ruchu. V tejto snahe budú autori projektu Kvalita z našich regiónov pokračovať i v budúcich ročníkoch ďalšími aktivitami.