DMK prvá slovenská spoločnosť, ktorá úspešne ukončila proces certifikácie výroby bočnice a priečniku pre podvozky nákladných vagónov pre širokorozchodnú trať.
Autor TASR
Dubnica nad Váhom 15. októbra (TASR) – V Dubnickom Metalurgickom Kombináte (DMK) v Dubnici nad Váhom dnes odštartovali sériovú výrobu oceľových odliatkov pre podvozky nákladných vagónov pre širokorozchodnú trať.
Obchodnému partnerovi v Ruskej federácii plánujú dodať mesačne odliatky pre 1000 vagónov v mesačnom objeme 10 miliónov eur.
Podľa manažéra projektu Juraja Máca je DMK prvá slovenská spoločnosť, ktorá úspešne ukončila proces certifikácie výroby bočnice a priečniku pre podvozky nákladných vagónov pre širokorozchodnú trať, získala medzinárodné označenie výrobcu a odštartovala sériovú výrobu. Slovenská republika sa stala iba druhou krajinou Európskej únie, kde sa vyrábajú časti podvozkov pre širokorozchodnú trať. "Kontrakt je výsledkom spolupráce DMK, s Krjukovským vagonostrojiteľným závodom v Kremenčugu, Slovenskou agentúrou pre rozvoj investícii a obchodu (SARIO), Eximbankou SR, Ministerstva hospodárstva SR a Veľvyslanectvom SR v Ruskej federácii," pripomenul Mác.
V Ruskej federácii a v štátoch bývalého Spoločenstva nezávislých štátov je v prevádzke viac ako milión nákladných železničných vagónov. Každý rok je nevyhnutné realizovať opravy, údržbu a modernizáciu časti týchto vagónov a taktiež je potrebné vyrobiť viacero druhov nových vagónov. Na jeden nákladný vagón treba použiť šesť kusov oceľových odliatkov - štyroch bočníc a dvoch priečnikov.
"Máme všetky podmienky na to, aby bol závod v Dubnici schopný svojim partnerom dodávať v tomto roku 200 a v budúcom až 1000 podvozkov mesačne a splniť tak podmienky memoranda o spolupráci podpísaného s ruskou štátnou spoločnosťou Ural vagón závod," doplnil Mác.
V podniku pracuje momentálne 330 zamestnancov, v krátkom čase by sa ich počet mal zvýšiť na 550 a vznikom novej divízie na remonty a opravy vagónov by malo vzniknúť ďalších asi 150 až 200 pracovných miest. Do dvoch rokov by malo podľa Máca v spoločnosti DMK pracovať okolo 800 zamestnancov.
Obchodnému partnerovi v Ruskej federácii plánujú dodať mesačne odliatky pre 1000 vagónov v mesačnom objeme 10 miliónov eur.
Podľa manažéra projektu Juraja Máca je DMK prvá slovenská spoločnosť, ktorá úspešne ukončila proces certifikácie výroby bočnice a priečniku pre podvozky nákladných vagónov pre širokorozchodnú trať, získala medzinárodné označenie výrobcu a odštartovala sériovú výrobu. Slovenská republika sa stala iba druhou krajinou Európskej únie, kde sa vyrábajú časti podvozkov pre širokorozchodnú trať. "Kontrakt je výsledkom spolupráce DMK, s Krjukovským vagonostrojiteľným závodom v Kremenčugu, Slovenskou agentúrou pre rozvoj investícii a obchodu (SARIO), Eximbankou SR, Ministerstva hospodárstva SR a Veľvyslanectvom SR v Ruskej federácii," pripomenul Mác.
Galéria: Výroba odliatkov pre podvozky vagónov pre širokorozchodnú trať
V Ruskej federácii a v štátoch bývalého Spoločenstva nezávislých štátov je v prevádzke viac ako milión nákladných železničných vagónov. Každý rok je nevyhnutné realizovať opravy, údržbu a modernizáciu časti týchto vagónov a taktiež je potrebné vyrobiť viacero druhov nových vagónov. Na jeden nákladný vagón treba použiť šesť kusov oceľových odliatkov - štyroch bočníc a dvoch priečnikov.
"Máme všetky podmienky na to, aby bol závod v Dubnici schopný svojim partnerom dodávať v tomto roku 200 a v budúcom až 1000 podvozkov mesačne a splniť tak podmienky memoranda o spolupráci podpísaného s ruskou štátnou spoločnosťou Ural vagón závod," doplnil Mác.
V podniku pracuje momentálne 330 zamestnancov, v krátkom čase by sa ich počet mal zvýšiť na 550 a vznikom novej divízie na remonty a opravy vagónov by malo vzniknúť ďalších asi 150 až 200 pracovných miest. Do dvoch rokov by malo podľa Máca v spoločnosti DMK pracovať okolo 800 zamestnancov.