Jednotkou zostáva Samsung Electronics s podielom 20,9 %, keď zákazníkom dodal 71,5 milióna inteligentných telefónov.
Autor TASR
New York 1. augusta (TASR) - Apple napriek vysokému dopytu po iPhonoch stratil v 2. kvartáli pozíciu druhého najväčšieho predajcu smartfónov, vyplýva z analýz viacerých poradenských spoločností.
Podľa správ firiem International Data Corporation (IDC), Counterpoint Research, IHS Markit a Canalys na druhom mieste vystriedal Apple čínsky výrobca smartfónov Huawei.
IDC tvrdí podľa predbežných údajov, že Huawei dodal od apríla do konca júna 54,2 milióna smartfónov, čo bolo o 40,9 % viac než v rovnakom období vlani. Dodávky Apple stúpli o 0,7 % na 41,3 milióna iPhonov. Tieto čísla robia z Huaweiu dvojku na trhu so smartfónmi s 15,8 % podielom. Podiel Apple, ktorý je trojkou, predstavoval 12,1 %.
Jednotkou zostáva Samsung Electronics s podielom 20,9 %, keď zákazníkom dodal 71,5 milióna inteligentných telefónov. Odbyt medziročne klesol o 10,4 %, čo signalizuje, že juhokórejský koncern zrejme bude mať v najbližších kvartáloch problémy v segmente smartfónov.
Podľa analytikov Huaweiu pomohlo vylepšenie jeho vlajkových telefónov, ako je model P20. Ďalším dôvodom je úspech jeho značky Honor na trhoch mimo Číny.
Podľa IDC trh smartfónov v 2. kvartáli medziročne klesol o 1,8 %.
Podľa správ firiem International Data Corporation (IDC), Counterpoint Research, IHS Markit a Canalys na druhom mieste vystriedal Apple čínsky výrobca smartfónov Huawei.
IDC tvrdí podľa predbežných údajov, že Huawei dodal od apríla do konca júna 54,2 milióna smartfónov, čo bolo o 40,9 % viac než v rovnakom období vlani. Dodávky Apple stúpli o 0,7 % na 41,3 milióna iPhonov. Tieto čísla robia z Huaweiu dvojku na trhu so smartfónmi s 15,8 % podielom. Podiel Apple, ktorý je trojkou, predstavoval 12,1 %.
Jednotkou zostáva Samsung Electronics s podielom 20,9 %, keď zákazníkom dodal 71,5 milióna inteligentných telefónov. Odbyt medziročne klesol o 10,4 %, čo signalizuje, že juhokórejský koncern zrejme bude mať v najbližších kvartáloch problémy v segmente smartfónov.
Podľa analytikov Huaweiu pomohlo vylepšenie jeho vlajkových telefónov, ako je model P20. Ďalším dôvodom je úspech jeho značky Honor na trhoch mimo Číny.
Podľa IDC trh smartfónov v 2. kvartáli medziročne klesol o 1,8 %.