Priemerný slovenský "online shopper" má 25 až 34 rokov, nechá na internete od 200 do 500 eur ročne.
Autor TASR
Bratislava 27. júna (TASR) - Internetový obchod postupne vytláča nákupy v kamenných obchodoch. Potvrdzuje to aj aktuálny prieskum Slovenskej asociácie elektronického obchodu (SAEC), podľa ktorého sa už dnes takto na Slovensku nakupujú viac než v obchodoch knihy, letenky či vstupenky. Odhady Hej.sk predpovedajú rovnaký osud aj fotoaparátom, notebookom či tabletom.
Spokojnosť s nákupmi cez internet vyjadrilo až 95 % oslovených. Priemerný slovenský "online shopper" má 25 až 34 rokov, nechá na internete od 200 do 500 eur ročne a viac ako 60 % z nich nakúpi online aspoň raz štvrťročne. Rozhodujúcim a jasne dominujúcim kritériom je cena tovaru (až u 77 %).
Napriek rozmachu kreditných kariet a otvorenému obchodu v rámci EÚ slovenskí spotrebitelia stále viac dôvery vkladajú do slovenských e-shopov, keďže len 23 % uskutočňuje viac ako štvrtinu nákupov v zahraničných e-shopoch. Prvý raz v histórii platili online (prevodom, kartou) viac ako na dobierku (46 % oproti 45 %). Naďalej je však podiel nákupov cez dobierku veľmi vysoký a spôsobuje časti e-shopov nemalé problémy spojené s nepreberaním tovarov alebo dlhým obdobím inkasovania platby.
Najčastejšie sa využíva doručovanie tovaru kuriérom. Aj vďaka masívnemu vzniku showroomov a expresných odberov rastie i podiel osobných odberov. Trhový priemer je 29 %, v Hej.sk je to až 39 %. Najväčší online potenciál má oblečenie a obuv, je jednotkou v predaji online. Napriek tomu ho na internete nakupuje len 27 % Slovákov, keďže aj v tomto type tovarov naďalej dominuje nakupovanie v kamenných obchodoch (50 %).