Holding Hyundai v januári oznámil dohodu o vytvorení lodiarskeho obra s trhovým podielom 21 %. Tento krok je čiastočne reakciou na nadmernú kapacitu v tomto odvetví priemyslu.
Autor TASR
Brusel 10. decembra (TASR) - Zlúčenie juhokórejského Hyundai Heavy Industries Holdings, najväčšieho výrobcu lodí na svete, s konkurenčnou lodiarskou firmou Daewoo v hodnote 1,8 miliardy USD (1,62 miliardy eur) bude čeliť rozsiahlemu vyšetrovaniu v Európskej únii (EÚ) pre obavy z monopolu. Uviedli to v utorok dva zdroje z Bruselu, ktoré nechceli byť menované.
Holding Hyundai v januári oznámil dohodu o vytvorení lodiarskeho obra s trhovým podielom 21 %. Tento krok je čiastočne reakciou na nadmernú kapacitu v tomto odvetví priemyslu.
Európska komisia po predbežnom preskúmaní, ktoré sa končí 17. decembra, začne na budúci týždeň vyšetrovanie ich dohody. To môže trvať až päť mesiacov a vo väčšine prípadov sa končí tým, že spoločnosti sú nútené predať niektoré aktíva alebo technológie či vzdať sa kontraktov v prospech rivalov, aby zmiernili obavy, ktoré sa týkajú hospodárskej súťaže.
Komisia odmietla správy o vyšetrovaní komentovať. Dohoda si však vyžaduje schválenie príslušnými regulačnými úradmi. V Južnej Kórei, Číne a v Japonsku už obe firmy získali súhlas so zlúčením.
Holding Hyundai minulý týždeň uviedol, že spolupracuje so singapurskými regulačnými úradmi na odstránení ich obáv.
"Urobíme všetko, čo bude v našich silách, aby sme získali súhlas bez problémov," uviedol hovorca Hyundai Heavy Industries.
Kórejská rozvojová banka (KDB), ktorá vlastní 55,7 % v spoločnosti Daewoo Shipbuilding a Marine Engineering Co., sa k tomu už predtým odmietla vyjadriť.
Hyundai sa snaží presvedčiť regulačné úrady v EÚ, aby vzali do úvahy konkurenčnú hrozbu vyplývajúcu zo zlúčenia čínskych firiem China Shipbuilding Industry (CSIC) a China State Shipbuilding Corp., uviedli ďalšie zdroje.
Obe kórejské lodenice tvrdia, že aj po fúzii budú fungovať nezávisle, pričom každá z nich bude uzatvárať vlastné kontrakty so zákazníkmi a dodávateľmi.
(1 EUR = 1,1075 USD)
Holding Hyundai v januári oznámil dohodu o vytvorení lodiarskeho obra s trhovým podielom 21 %. Tento krok je čiastočne reakciou na nadmernú kapacitu v tomto odvetví priemyslu.
Európska komisia po predbežnom preskúmaní, ktoré sa končí 17. decembra, začne na budúci týždeň vyšetrovanie ich dohody. To môže trvať až päť mesiacov a vo väčšine prípadov sa končí tým, že spoločnosti sú nútené predať niektoré aktíva alebo technológie či vzdať sa kontraktov v prospech rivalov, aby zmiernili obavy, ktoré sa týkajú hospodárskej súťaže.
Komisia odmietla správy o vyšetrovaní komentovať. Dohoda si však vyžaduje schválenie príslušnými regulačnými úradmi. V Južnej Kórei, Číne a v Japonsku už obe firmy získali súhlas so zlúčením.
Holding Hyundai minulý týždeň uviedol, že spolupracuje so singapurskými regulačnými úradmi na odstránení ich obáv.
"Urobíme všetko, čo bude v našich silách, aby sme získali súhlas bez problémov," uviedol hovorca Hyundai Heavy Industries.
Kórejská rozvojová banka (KDB), ktorá vlastní 55,7 % v spoločnosti Daewoo Shipbuilding a Marine Engineering Co., sa k tomu už predtým odmietla vyjadriť.
Hyundai sa snaží presvedčiť regulačné úrady v EÚ, aby vzali do úvahy konkurenčnú hrozbu vyplývajúcu zo zlúčenia čínskych firiem China Shipbuilding Industry (CSIC) a China State Shipbuilding Corp., uviedli ďalšie zdroje.
Obe kórejské lodenice tvrdia, že aj po fúzii budú fungovať nezávisle, pričom každá z nich bude uzatvárať vlastné kontrakty so zákazníkmi a dodávateľmi.
(1 EUR = 1,1075 USD)