Online reklama v minulom roku vygenerovala Googlu tržby v objeme 147 miliárd USD (123,62 miliardy eur), to znamená viac než ktorejkoľvek inej spoločnosti na svete.
Autor TASR
Brusel 22. júna (TASR) - Európska komisia v utorok otvorila vyšetrovanie Google, ktorý je divíziou koncernu Alphabet, pre jeho praktiky v oblasti digitálnej reklamy. EK preskúma, či spoločnosť dáva prednosť vlastnému biznisu a znevýhodňuje konkurentov, inzerentov a online vydavateľov.
"Toto formálne vyšetrovanie predovšetkým preskúma, či Google nenarušuje hospodársku súťaž tým, že obmedzuje prístup tretích strán k dátam používateľov pre reklamné účely na webových stránkach a v aplikáciách, pričom si takéto dáta rezervuje pre vlastné použitie," uviedla EK vo svojom stanovisku.
Online reklama v minulom roku vygenerovala Googlu tržby v objeme 147 miliárd USD (123,62 miliardy eur), to znamená viac než ktorejkoľvek inej spoločnosti na svete.
(1 EUR = 1,1891 USD)
"Toto formálne vyšetrovanie predovšetkým preskúma, či Google nenarušuje hospodársku súťaž tým, že obmedzuje prístup tretích strán k dátam používateľov pre reklamné účely na webových stránkach a v aplikáciách, pričom si takéto dáta rezervuje pre vlastné použitie," uviedla EK vo svojom stanovisku.
Online reklama v minulom roku vygenerovala Googlu tržby v objeme 147 miliárd USD (123,62 miliardy eur), to znamená viac než ktorejkoľvek inej spoločnosti na svete.
(1 EUR = 1,1891 USD)