Po moste, pri ktorého zrútení sa zranili traja ľudia, prechádzalo denne priemerne takmer 71.000 vozidiel.
Autor TASR
Seattle 28. mája (TASR) - Národohospodársky význam štvorprúdového diaľničného mosta nad riekou Skagit, ktorý spája americký Seattle so západnou Kanadou, sa podľa AP ukázal až minulý týždeň vo štvrtok (23.5.) po tom, keď sa jedno jeho pole rozlomilo a zrútilo do vody.
Ročne sa po ňom v oboch smeroch prepravovali tovary a materiály za viac ako 20 miliárd USD (15,48 miliardy eur).
Podľa predbežných výsledkov vyšetrovania uverejnených na internete kolaps mostného poľa zapríčinilo nákladné auto s hmotnosťou prevyšujúcou jeho nosnosť. Most uviedli do prevádzky v roku 1955 a nebol zapísaný v zozname ohrozených dopravných stavieb Washingtonu. V štáte je 400 mostov so štrukturálnymi nedostatkami a z celkového počtu mostných stavieb prekonalo 36 % obdobie 50-ročnej životnosti.
Po moste, pri ktorého zrútení sa zranili traja ľudia, prechádzalo denne priemerne takmer 71.000 vozidiel. Medzi nimi bolo mnoho nákladných áut s guľatinou, drevárskymi, nábytkárskymi a strojárskymi výrobkami, potravinami a súčiastkami pre letecký priemysel, ktorý je na severozápade Spojených štátov dominantný. Vlani po ňom prešlo 1,9 milióna kanadských vozidiel. V porovnaní s rokom 2001 sa ich počet v roku 2012 zvýšil o viac ako 100 %.
Most zabezpečoval prísun tovaru nielen pre štáty Washington a Oregon, ale napríklad aj pre Kaliforniu. Preprava na trase sever-juh a opačne v Severnej Amerike neskolabuje. Jestvujú aj náhradné trasy, vodné, železničné a letecké. Alternatívy sú však podstatne nevýhodnejšie ako diaľnica. Preprava tovarov po nich podstatne zdražie a je isté, že sa tento fakt nepriaznivo prejaví na ekonomike regiónu.
Guvernér štátu Washington Jay Inslee v nedeľu (26.5.) informoval, že do troch týždňov bude hotové provizórne premostenie rieky. Obnovenie prevádzky na diaľničnom moste sa neočakáva v krátkom čase. Jeho oprava bude stáť najmenej 15 miliónov USD.
Ročne sa po ňom v oboch smeroch prepravovali tovary a materiály za viac ako 20 miliárd USD (15,48 miliardy eur).
Podľa predbežných výsledkov vyšetrovania uverejnených na internete kolaps mostného poľa zapríčinilo nákladné auto s hmotnosťou prevyšujúcou jeho nosnosť. Most uviedli do prevádzky v roku 1955 a nebol zapísaný v zozname ohrozených dopravných stavieb Washingtonu. V štáte je 400 mostov so štrukturálnymi nedostatkami a z celkového počtu mostných stavieb prekonalo 36 % obdobie 50-ročnej životnosti.
Po moste, pri ktorého zrútení sa zranili traja ľudia, prechádzalo denne priemerne takmer 71.000 vozidiel. Medzi nimi bolo mnoho nákladných áut s guľatinou, drevárskymi, nábytkárskymi a strojárskymi výrobkami, potravinami a súčiastkami pre letecký priemysel, ktorý je na severozápade Spojených štátov dominantný. Vlani po ňom prešlo 1,9 milióna kanadských vozidiel. V porovnaní s rokom 2001 sa ich počet v roku 2012 zvýšil o viac ako 100 %.
Most zabezpečoval prísun tovaru nielen pre štáty Washington a Oregon, ale napríklad aj pre Kaliforniu. Preprava na trase sever-juh a opačne v Severnej Amerike neskolabuje. Jestvujú aj náhradné trasy, vodné, železničné a letecké. Alternatívy sú však podstatne nevýhodnejšie ako diaľnica. Preprava tovarov po nich podstatne zdražie a je isté, že sa tento fakt nepriaznivo prejaví na ekonomike regiónu.
Guvernér štátu Washington Jay Inslee v nedeľu (26.5.) informoval, že do troch týždňov bude hotové provizórne premostenie rieky. Obnovenie prevádzky na diaľničnom moste sa neočakáva v krátkom čase. Jeho oprava bude stáť najmenej 15 miliónov USD.