Takmer dve tretiny slovenských firiem pritom tvrdia, že administratíva a ceny nehnuteľností sú najväčšou prekážkou pri expandovaní do zahraničia.
Autor TASR
Bratislava 18. januára (TASR) – Firmy, ktoré obchodujú medzinárodne, majú vyššie príjmy a zisky ako tie, ktoré sa držia len domáceho trhu. Polovica firiem vo svete, ktoré tovary exportujú, tvrdí, že za posledných 12 mesiacov zvýšili svoje zisky. Oproti tomu spoločnostiam, ktoré obchodujú len na domácom trhu, vzrástli zisky v 38 % prípadov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Regus, ktorý robila na viac ako 20.000 pracovníkoch vo vyšších riadiacich funkciách vo viac ako 90 krajinách na celom svete.
Existuje pritom hneď niekoľko faktorov, ktoré bránia spoločnostiam obchodovať na zahraničných trhoch. Sú to komplikované daňové systémy, nábor pracovníkov na vyššie riadiace funkcie či ceny nehnuteľností a súvisiaca administratíva alebo politická nestabilita a prírodné katastrofy. To všetko podľa prieskumu spôsobuje spoločnostiam obavy a bráni im urobiť krok za hranice.
Takmer dve tretiny slovenských firiem pritom tvrdia, že administratíva a ceny nehnuteľností sú najväčšou prekážkou pri expandovaní do zahraničia.
Existuje pritom hneď niekoľko faktorov, ktoré bránia spoločnostiam obchodovať na zahraničných trhoch. Sú to komplikované daňové systémy, nábor pracovníkov na vyššie riadiace funkcie či ceny nehnuteľností a súvisiaca administratíva alebo politická nestabilita a prírodné katastrofy. To všetko podľa prieskumu spôsobuje spoločnostiam obavy a bráni im urobiť krok za hranice.
Takmer dve tretiny slovenských firiem pritom tvrdia, že administratíva a ceny nehnuteľností sú najväčšou prekážkou pri expandovaní do zahraničia.