Dôvodom boli množiace sa pokusy časti dodávateľskej verejnosti deformovať hospodársku súťaž prebiehajúcu na elektronickom trhovisku pokusmi o vytváranie kartelových dohôd.
Autor TASR
Bratislava 4. februára (TASR) - Od 1. februára sa čiastočne zmenili obchodné podmienky elektronického trhoviska (OPET). Dôvodom boli množiace sa pokusy časti dodávateľskej verejnosti deformovať hospodársku súťaž prebiehajúcu na elektronickom trhovisku pokusmi o vytváranie kartelových dohôd.
Najvýznamnejšou zmenou, ktorú prinášajú nové OPET, je zavedenie elektronickej aukcie po uplynutí lehoty na predkladanie ponúk pri oboch postupoch zadávania zákaziek. Elektronická aukcia je pri tovaroch fixná a pri službách a stavebných prácach automaticky prednastavená s možnosťou deaktivovania samotným objednávateľom.
Do elektronickej aukcie postupujú všetci dodávatelia, ktorí počas lehoty na predkladanie ponúk predložili platnú kontraktačnú ponuku, vrátane dodávateľa, ktorého ponuka bola predbežne akceptovaná.
Podľa odborníkov na verejné obstarávanie sa vyskytli prípady, keď niektorí neseriózni dodávatelia úmyselne narúšali priebeh aukcie. Nové podmienky by mali takéto aktivity výrazne obmedziť.
Novú úpravu má aj "blacklist" (čierna listina), ktorý bude nahradený zoznamom negatívne hodnotených dodávateľov. Dodávatelia budú zaradení na zoznam negatívne hodnotených dodávateľov na dobu šesť mesiacov v prípade, ak im budú udelené tri negatívne referencie minimálne od dvoch rôznych objednávateľov v období vymedzenom na 12 kalendárnych mesiacov.
Elektronické trhovisko bolo zriadené 1. júla 2014. Prvý obchod sa na ňom uskutočnil 30. septembra toho roka, v ostrej prevádzke funguje od 1. februára 2015. Od 1. marca na ňom povinne nakupuje štát, obec, vyšší územný celok, ako aj organizácie, ktoré sú nimi zriadené či majetkovo prepojené, ak hodnota tovaru, služieb či stavebných prác presahuje 1000, resp. 5000 eur a dosahuje najviac 135.000 eur v prípade štátu, respektíve 209.000 eur v prípade ostatných obstarávateľov. Pri stavebných prácach predstavuje horný finančný limit 5.225.000 eur. Nadlimitné nákupy sa týkajú obchodov nad týmito sumami.
Dodávateľom Elektronického kontraktačného systému (EKS) pre Ministerstvo vnútra SR je konzorcium Anasoft, Slovak Telekom a Tlačová agentúra Slovenskej republiky.
Najvýznamnejšou zmenou, ktorú prinášajú nové OPET, je zavedenie elektronickej aukcie po uplynutí lehoty na predkladanie ponúk pri oboch postupoch zadávania zákaziek. Elektronická aukcia je pri tovaroch fixná a pri službách a stavebných prácach automaticky prednastavená s možnosťou deaktivovania samotným objednávateľom.
Do elektronickej aukcie postupujú všetci dodávatelia, ktorí počas lehoty na predkladanie ponúk predložili platnú kontraktačnú ponuku, vrátane dodávateľa, ktorého ponuka bola predbežne akceptovaná.
Podľa odborníkov na verejné obstarávanie sa vyskytli prípady, keď niektorí neseriózni dodávatelia úmyselne narúšali priebeh aukcie. Nové podmienky by mali takéto aktivity výrazne obmedziť.
Novú úpravu má aj "blacklist" (čierna listina), ktorý bude nahradený zoznamom negatívne hodnotených dodávateľov. Dodávatelia budú zaradení na zoznam negatívne hodnotených dodávateľov na dobu šesť mesiacov v prípade, ak im budú udelené tri negatívne referencie minimálne od dvoch rôznych objednávateľov v období vymedzenom na 12 kalendárnych mesiacov.
Elektronické trhovisko bolo zriadené 1. júla 2014. Prvý obchod sa na ňom uskutočnil 30. septembra toho roka, v ostrej prevádzke funguje od 1. februára 2015. Od 1. marca na ňom povinne nakupuje štát, obec, vyšší územný celok, ako aj organizácie, ktoré sú nimi zriadené či majetkovo prepojené, ak hodnota tovaru, služieb či stavebných prác presahuje 1000, resp. 5000 eur a dosahuje najviac 135.000 eur v prípade štátu, respektíve 209.000 eur v prípade ostatných obstarávateľov. Pri stavebných prácach predstavuje horný finančný limit 5.225.000 eur. Nadlimitné nákupy sa týkajú obchodov nad týmito sumami.
Dodávateľom Elektronického kontraktačného systému (EKS) pre Ministerstvo vnútra SR je konzorcium Anasoft, Slovak Telekom a Tlačová agentúra Slovenskej republiky.