Zníženie predaja dieselových a benzínových vozidiel je podľa autoklubu Verkehrsclub Österreichjedným z najdôležitejších opatrení pre dosiahnutie klimatických cieľov v doprave.
Autor TASR
Viedeň 23. januára (TASR) - V deviatich rakúskych okresoch dosahoval podiel elektromobilov na vlaňajších registráciách nových vozidiel vyše 10 %. Jednoznačne najvyšší podiel zaznamenalo centrum Viedne (14,4 %). Po nej nasledoval hornorakúsky okres Kirchdorf an der Krems a korutánsky Hermagor.
"Daňové úľavy pre diesel a firemné vozidlá so spaľovacími motormi brzdia nevyhnutné zmeny v doprave," cituje z vyhlásenia autoklubu Verkehrsclub Österreich (VCÖ) agentúra APA. Zníženie predaja dieselových a benzínových vozidiel je podľa klubu jedným z najdôležitejších opatrení pre dosiahnutie klimatických cieľov v doprave.
Odborníčka VCÖ Ulla Rasmussen zdôraznila, že emisie oxidu uhličitého v Rakúsku, vrátane výroby vozidla a batérie, sú o 55 % nižšie než v prípade benzínových a dieselových áut. Ak budú motoristi "tankovať" tzv. zelenú elektrinu, dosiahnu emisie zhruba 58 gramov na kilometer, čiže budú až o 77 % nižšie než u spaľovacích motorov. Samotné elektromobily nevypúšťajú žiadne plyny a navyše sa zníži aj závislosť od dovozu ropy.
"Daňové úľavy pre diesel a firemné vozidlá so spaľovacími motormi brzdia nevyhnutné zmeny v doprave," cituje z vyhlásenia autoklubu Verkehrsclub Österreich (VCÖ) agentúra APA. Zníženie predaja dieselových a benzínových vozidiel je podľa klubu jedným z najdôležitejších opatrení pre dosiahnutie klimatických cieľov v doprave.
Odborníčka VCÖ Ulla Rasmussen zdôraznila, že emisie oxidu uhličitého v Rakúsku, vrátane výroby vozidla a batérie, sú o 55 % nižšie než v prípade benzínových a dieselových áut. Ak budú motoristi "tankovať" tzv. zelenú elektrinu, dosiahnu emisie zhruba 58 gramov na kilometer, čiže budú až o 77 % nižšie než u spaľovacích motorov. Samotné elektromobily nevypúšťajú žiadne plyny a navyše sa zníži aj závislosť od dovozu ropy.