Minulý rok bol silným rokom aj pre hybridné automobily, ktoré dosiahli trhový podiel 22,6 % v EÚ.
Autor TASR
Brusel 1. februára (TASR) – Predaj elektrických áut v Európskej únii (EÚ) dosiahol v roku 2022 nový rekord, keďže sa región snaží zbaviť vozidiel na fosílne palivá. Ukázali to v stredu údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA). TASR o tom informuje na základe správy AFP.
Podľa ACEA sa elektromobily na batérie vlani podieľali na predaji nových áut v EÚ 12,1 % v porovnaní s 9,1 % v roku 2021 a 1,9 % v roku 2019.
EÚ súhlasila so zákazom predaja nových benzínových a naftových áut od roku 2035 v rámci snahy o dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050.
Predaj elektrických vozidiel v Únii v minulom roku vzrástol o 28 % na vyše 1,1 milióna. Podporil ho najmä nemecký trh, kde sa predaj zrýchlil na konci roka, tesne pred poklesom bonusov na kúpu týchto áut.
V Nórsku však boli až takmer štyri z piatich zaregistrovaných nových áut (79 %) v minulom roku elektrické. Krajina, ktorá je producentom ropy, chce ukončiť predaj nových áut na fosílne palivá do roku 2025, desať rokov pred zákazom v EÚ.
Taliansky trh ako jediný pribrzdil, pričom predaj elektrických áut tam vlani klesol o 26,9 %.
Minulý rok bol silným rokom aj pre hybridné automobily, ktoré dosiahli trhový podiel 22,6 % v EÚ.
Tradičné autá so spaľovacími motormi naďalej strácali pôdu pod nohami napriek tomu, že v roku 2022 stále predstavovali viac ako polovicu z predaja áut v EÚ, a to 52,8 %.
Dieselové vozidlá, zasiahnuté sankciami a zmenšujúcou sa ponukou v sortimente výrobcov, pokračujú v klesajúcom trende, pričom vlani sa ich predaj znížil o takmer 20 % na 1,5 milióna vozidiel.
Európski výrobcovia automobilov investujú 250 miliárd eur do elektrifikácie, povedal Luca de Meo, prezident ACEA a generálny riaditeľ francúzskej automobilky Renault. "Automobilový priemysel napreduje rýchlo," vyhlásil.
De Meo však tiež uviedol, že Európa potrebuje viac verejných nabíjacích staníc, pričom počet inštalácií v EÚ dosahuje len 2000 týždenne, zatiaľ čo na zabezpečenie prechodu na elektromobily je potrebných 14.000 týždenne.
Elektromobily si pre ich vysoké ceny v súčasnosti kupujú "bohatšie" domácnosti. To by sa však malo podľa prezidenta ACEA zmeniť s rozširovaním ich výroby.
No zatiaľ čo líder na trhu s elektromobilmi, americká automobilka Tesla, začiatkom roka 2023 prudko znížil svoje ceny, de Meo varoval, že dostať sa do cenovej vojny by bolo kontraproduktívne.
Podľa ACEA sa elektromobily na batérie vlani podieľali na predaji nových áut v EÚ 12,1 % v porovnaní s 9,1 % v roku 2021 a 1,9 % v roku 2019.
EÚ súhlasila so zákazom predaja nových benzínových a naftových áut od roku 2035 v rámci snahy o dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050.
Predaj elektrických vozidiel v Únii v minulom roku vzrástol o 28 % na vyše 1,1 milióna. Podporil ho najmä nemecký trh, kde sa predaj zrýchlil na konci roka, tesne pred poklesom bonusov na kúpu týchto áut.
V Nórsku však boli až takmer štyri z piatich zaregistrovaných nových áut (79 %) v minulom roku elektrické. Krajina, ktorá je producentom ropy, chce ukončiť predaj nových áut na fosílne palivá do roku 2025, desať rokov pred zákazom v EÚ.
Taliansky trh ako jediný pribrzdil, pričom predaj elektrických áut tam vlani klesol o 26,9 %.
Minulý rok bol silným rokom aj pre hybridné automobily, ktoré dosiahli trhový podiel 22,6 % v EÚ.
Tradičné autá so spaľovacími motormi naďalej strácali pôdu pod nohami napriek tomu, že v roku 2022 stále predstavovali viac ako polovicu z predaja áut v EÚ, a to 52,8 %.
Dieselové vozidlá, zasiahnuté sankciami a zmenšujúcou sa ponukou v sortimente výrobcov, pokračujú v klesajúcom trende, pričom vlani sa ich predaj znížil o takmer 20 % na 1,5 milióna vozidiel.
Európski výrobcovia automobilov investujú 250 miliárd eur do elektrifikácie, povedal Luca de Meo, prezident ACEA a generálny riaditeľ francúzskej automobilky Renault. "Automobilový priemysel napreduje rýchlo," vyhlásil.
De Meo však tiež uviedol, že Európa potrebuje viac verejných nabíjacích staníc, pričom počet inštalácií v EÚ dosahuje len 2000 týždenne, zatiaľ čo na zabezpečenie prechodu na elektromobily je potrebných 14.000 týždenne.
Elektromobily si pre ich vysoké ceny v súčasnosti kupujú "bohatšie" domácnosti. To by sa však malo podľa prezidenta ACEA zmeniť s rozširovaním ich výroby.
No zatiaľ čo líder na trhu s elektromobilmi, americká automobilka Tesla, začiatkom roka 2023 prudko znížil svoje ceny, de Meo varoval, že dostať sa do cenovej vojny by bolo kontraproduktívne.