Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Elektronické aukcie dreva Lesov SR nevyvolali očakávaný záujem

Ilustračný záber. Foto: TASR - Pavol Ďurčo

Z ponúknutého objemu sa predalo len 7800 m3, čo predstavuje necelých 43 % objemu.

Banská Bystrica 14. marca (TASR) - V elektronických aukciách dreva (EAD), ktoré v týchto dňoch zorganizoval štátny podnik Lesy SR, bola ponúknutá možnosť zakúpenia drevnej hmoty z 13 odštepných závodov v celkovom objeme 18.450 m3 ihličnatej guľatiny a vlákniny. Z ponúknutého objemu sa však predalo len 7800 m3, čo predstavuje necelých 43 % objemu.

„Pokiaľ spracovateľské spoločnosti neustále dookola prezentujú nedostatok zdrojov slovenského dreva, je potrebné v tomto kontexte vyhodnocovať aj ich záujem o EAD a kúpené objemy cez EAD, do ktorých sa môže prihlásiť ktorákoľvek firma po splnení základných podmienok,“ upozornil obchodný riaditeľ podniku Tomáš Klouček. „Osobitný zreteľ kladiem na nepredané množstvo ihličnatej vlákniny v množstve 1900 m3 vo vyvolávacej cene 31 eur, čo hodnotím ako nezáujem slovenských spracovateľov o tento sortiment,“ dodal.

O elektronických aukciách dreva podnik pritom informuje pravidelne prostredníctvom tlače, na webovej stránke štátneho podniku www.lesy.sk a na portáli www.e-wood.sk.

EAD realizuje podnik v záujme zabezpečenia transparentnosti predaja drevnej hmoty. Podľa zástupcov podniku elektronickou aukciou potvrdzuje svoju snahu o korektnú správu lesov v majetku Slovenskej republiky a zároveň zvyšuje dostupnosť drevnej hmoty zo štátnych lesov pre účastníkov trhu s drevom.

„Pre tento spôsob predaja bolo na rok 2018 z plánovanej ťažby štátneho podniku vyčlenené limitované množstvo sortimentov surového ihličnatého i listnatého dreva takmer vo všetkých organizačných jednotkách podniku, ktoré bude postupne ponúkané počas vyhlásených aukcií," uviedol generálny riaditeľ podniku Marian Staník. „V súlade so schváleným Aukčným poriadkom sa následne s úspešnými účastníkmi uzatvoria kúpne zmluvy na príslušné obdobie roka 2018“, dodal.

„EAD zároveň predstavujú test novej obchodnej politiky štátneho podniku z hľadiska nastavenia cien pri jednotlivých sortimentoch drevnej hmoty, ktorú podnik ponúka na predaj svojim odberateľom. Tiež sú nástrojom prieskumu reálnych požiadaviek trhu v dopyte po daných sortimentoch“, doplnil obchodný riaditeľ.