Na S.O.S. sa obrátilo viac ako 700 nespokojných spotrebiteľov, pričom väčšina podnetov bola vybavená k ich spokojnosti, ostatné sú v štádiu aktívneho riešenia.
Autor TASR
Poprad 21. augusta (TASR) - Po niekoľkomesačných rokovaniach medzi alternatívnym dodávateľom energie a. s. Energetické centrum (EC) a spotrebiteľským združením Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad došlo k podpísaniu mimosúdnej dohody. "Dohoda zaväzuje EC operatívne vyrovnávať finančné a právne nároky jednotlivých klientov. Podnety spotrebiteľov sa riešia priebežne a i v budúcnosti sa na naše združenie môžu spotrebitelia s prípadnými problémami obracať," uviedol predseda S.O.S. Poprad Michal Fáber.
Na S.O.S. sa obrátilo viac ako 700 nespokojných spotrebiteľov, pričom väčšina podnetov bola vybavená k ich spokojnosti, ostatné sú v štádiu aktívneho riešenia. "Od nášho vstupu do spoločnosti Energetické centrum sme deklarovali snahu riešiť pochybenia predošlého vlastníka a táto dohoda je dôkazom, že uvedený záväzok berieme vážne," povedal člen predstavenstva EC Jan Slabý. Ako ďalej dodal, nový vlastník začal nedostatky riešiť okamžite a spoločne so zástupcom dotknutých vlastníkov dospel k vzájomnej dohode a ukončeniu mimosúdnych rokovaní.
"Dohoda o úprave vzájomných vzťahov je v súlade s našou snahou transparentne a korektne pristúpiť k náprave problémov z minulosti a rovnako pôsobiť na slovenskom trhu s energiami. Naším cieľom je poskytovať zákaznícku starostlivosť na špičkovej úrovni založenú na osobnom prístupe, aby sme naplnili očakávania našich zákazníkov," doplnil Slabý. Zmluvné podmienky spoločnosť upravila podľa požiadaviek Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO).
Najčastejšími problémami, s ktorými sa spotrebitelia stretávali, boli nevyplatené preplatky za elektrinu a plyn, ale aj zmluvné sankcie za odstúpenie od zmluvy a poplatky za energetické poradenstvo, ktoré sú predmetom neprijateľných zmluvných podmienok.
„Môžeme byť sebavedomejší a dodávateľa energie si starostlivo vyberať. Na trhu je viacero subjektov a vždy je pred podpísaním zmluvy múdre porovnať si ich ceny a obchodné podmienky. Spotrebitelia by nikdy nemali podpisovať zmluvu medzi dverami, vždy si ju treba radšej vyžiadať na niekoľko dní a v pokoji si ju preštudovať,“ upozornil Fáber.
Podľa neho je potrebné venovať zvýšenú pozornosť časti týkajúcej sa možnosti odstúpenia od zmluvy a mať na pamäti, že od každej takejto zmluvy môže občan odstúpiť do 14 dní od jej podpísania. „Zbystriť pozornosť treba aj pri ponuke zdanlivých výhod, môžu sa za nimi skrývať dodatočné náklady, pri zmene dodávateľa je vhodnejšie vybrať si kratšiu lehotu viazanosti,“ dodal Fáber. Podľa neho v tomto smere svitá spotrebiteľom na lepšie časy, keďže v blízkej budúcnosti si vďaka smart technológiám budú môcť kontrolovať, ktorý spotrebič koľko elektriny spotrebuje. „Brusel totiž určil, že do roku 2020 má byť smart meter nainštalovaný u 80 % koncových odberateľov, ktorých ročný odber elektriny predstavuje najmenej štyri megawatthodiny,“ uzavrel Fáber.
Na S.O.S. sa obrátilo viac ako 700 nespokojných spotrebiteľov, pričom väčšina podnetov bola vybavená k ich spokojnosti, ostatné sú v štádiu aktívneho riešenia. "Od nášho vstupu do spoločnosti Energetické centrum sme deklarovali snahu riešiť pochybenia predošlého vlastníka a táto dohoda je dôkazom, že uvedený záväzok berieme vážne," povedal člen predstavenstva EC Jan Slabý. Ako ďalej dodal, nový vlastník začal nedostatky riešiť okamžite a spoločne so zástupcom dotknutých vlastníkov dospel k vzájomnej dohode a ukončeniu mimosúdnych rokovaní.
"Dohoda o úprave vzájomných vzťahov je v súlade s našou snahou transparentne a korektne pristúpiť k náprave problémov z minulosti a rovnako pôsobiť na slovenskom trhu s energiami. Naším cieľom je poskytovať zákaznícku starostlivosť na špičkovej úrovni založenú na osobnom prístupe, aby sme naplnili očakávania našich zákazníkov," doplnil Slabý. Zmluvné podmienky spoločnosť upravila podľa požiadaviek Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO).
Najčastejšími problémami, s ktorými sa spotrebitelia stretávali, boli nevyplatené preplatky za elektrinu a plyn, ale aj zmluvné sankcie za odstúpenie od zmluvy a poplatky za energetické poradenstvo, ktoré sú predmetom neprijateľných zmluvných podmienok.
„Môžeme byť sebavedomejší a dodávateľa energie si starostlivo vyberať. Na trhu je viacero subjektov a vždy je pred podpísaním zmluvy múdre porovnať si ich ceny a obchodné podmienky. Spotrebitelia by nikdy nemali podpisovať zmluvu medzi dverami, vždy si ju treba radšej vyžiadať na niekoľko dní a v pokoji si ju preštudovať,“ upozornil Fáber.
Podľa neho je potrebné venovať zvýšenú pozornosť časti týkajúcej sa možnosti odstúpenia od zmluvy a mať na pamäti, že od každej takejto zmluvy môže občan odstúpiť do 14 dní od jej podpísania. „Zbystriť pozornosť treba aj pri ponuke zdanlivých výhod, môžu sa za nimi skrývať dodatočné náklady, pri zmene dodávateľa je vhodnejšie vybrať si kratšiu lehotu viazanosti,“ dodal Fáber. Podľa neho v tomto smere svitá spotrebiteľom na lepšie časy, keďže v blízkej budúcnosti si vďaka smart technológiám budú môcť kontrolovať, ktorý spotrebič koľko elektriny spotrebuje. „Brusel totiž určil, že do roku 2020 má byť smart meter nainštalovaný u 80 % koncových odberateľov, ktorých ročný odber elektriny predstavuje najmenej štyri megawatthodiny,“ uzavrel Fáber.