Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 15. november 2024Meniny má Leopold
< sekcia Ekonomika

Energetické centrum dodržalo záväzok a dohodlo sa so spotrebiteľmi

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer

Najčastejšími problémami, s ktorými sa spotrebitelia stretávali, boli nevyplatené preplatky za elektrinu a plyn, ale aj zmluvné sankcie za odstúpenie od zmluvy a poplatky za energetické poradenstvo.

Poprad 20. augusta (TASR) - Po niekoľkomesačných rokovaniach medzi alternatívnym dodávateľom energie, spoločnosťou Energetické centrum, a.s., (EC) a spotrebiteľským združením Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad došlo k podpisu mimosúdnej dohody.

"Dohoda zaväzuje EC operatívne vyrovnávať finančné a právne nároky jednotlivých klientov. Podnety spotrebiteľov sa riešia priebežne a i v budúcnosti sa na naše združenie môžu spotrebitelia s prípadnými problémami obracať," uviedol predseda S.O.S. Poprad Michal Fáber.

"Od nášho vstupu do spoločnosti Energetické centrum sme deklarovali snahu riešiť pochybenia predošlého vlastníka a táto dohoda je dôkazom, že tento záväzok berieme vážne,"
povedal člen predstavenstva Energetického centra Jan Slabý. Ako ďalej dodal, nový vlastník začal nedostatky riešiť okamžite a spoločne so zástupcom dotknutých vlastníkov dospel k vzájomnej dohode a ukončeniu mimosúdnych rokovaní.

"Dohoda o úprave vzájomných vzťahov je v súlade s našou snahou transparentne a korektne pristúpiť k náprave problémov z minulosti a rovnako pôsobiť na slovenskom trhu s energiami. Naším cieľom je poskytovať zákaznícku starostlivosť na špičkovej úrovni založenú na osobnom prístupe, aby sme naplnili očakávania našich zákazníkov," doplnil Slabý.

Najčastejšími problémami, s ktorými sa spotrebitelia stretávali, boli nevyplatené preplatky za elektrinu a plyn, ale aj zmluvné sankcie za odstúpenie od zmluvy a poplatky za energetické poradenstvo, ktoré sú predmetom neprijateľných zmluvných podmienok.

Zmluvy boli v niektorých prípadoch uzatvárané so zosnulými alebo s osobami, ktoré nie sú majiteľmi bytových priestorov. Spoločnosť nereflektovala vôľu spotrebiteľov zmeniť nastavenie mesačných zálohových platieb, viazla komunikácia a dochádzalo k špekuláciám pri výbere dĺžky viazanosti. Zúčastnené strany budú v mimosúdnom rokovaní pokračovať v priebehu budúceho týždňa s akcentom na uzatvorenie definitívnej mimosúdnej dohody.