Ďalšie útoky na plavidlá v Červenom mori zvýšili riziko prerušenia dodávok cez túto kľúčovú lodnú trasu.
Autor TASR
Amsterdam 10. januára (TASR) - Veľkoobchodné ceny plynu v Európe v stredu po dvoch dňoch poklesu opäť vzrástli, keďže ďalšie útoky na plavidlá v Červenom mori zvýšili riziko prerušenia dodávok cez túto kľúčovú lodnú trasu. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Bloomberg.
Zároveň, podľa prognostiky spoločnosti Maxar Technologies, sa nízke teploty udržia v Európe ešte aspoň týždeň, čo môže zvýšiť dopyt po plyne na kúrenie.
Cena referenčného európskeho kontraktu na plyn s dodávkou v nasledujúcom mesiaci na burze TTF v Amsterdame v stredu do 8.59 h miestneho času vzrástla o 2,2 % na 31,33 eura za megawatthodinu.
Jemenskí húsíovia uskutočnili jeden zo svojich doteraz najväčších raketových a bezpilotných útokov na komerčné námorné trasy v Červenom mori, čo vyvolalo reakciu USA a Spojeného kráľovstva.
Trhy s plynom v Európe zvyčajne reagujú na alarmujúce signály, aj keď dodávky paliva zatiaľ neboli priamo ovplyvnené napätím v Červenom mori. Prepravcovia skvapalneného zemného plynu (LNG) z Kataru naďalej prechádzajú Suezským prieplavom, najkratšou cestou do Európy, zatiaľ čo väčšina lodných spoločností sa rozhodla pre dlhšie plavby okolo Afriky. To by v konečnom dôsledku mohlo viesť k vyšším nákladom za dopravu a meškaniu dodávok.
Zároveň, podľa prognostiky spoločnosti Maxar Technologies, sa nízke teploty udržia v Európe ešte aspoň týždeň, čo môže zvýšiť dopyt po plyne na kúrenie.
Cena referenčného európskeho kontraktu na plyn s dodávkou v nasledujúcom mesiaci na burze TTF v Amsterdame v stredu do 8.59 h miestneho času vzrástla o 2,2 % na 31,33 eura za megawatthodinu.
Jemenskí húsíovia uskutočnili jeden zo svojich doteraz najväčších raketových a bezpilotných útokov na komerčné námorné trasy v Červenom mori, čo vyvolalo reakciu USA a Spojeného kráľovstva.
Trhy s plynom v Európe zvyčajne reagujú na alarmujúce signály, aj keď dodávky paliva zatiaľ neboli priamo ovplyvnené napätím v Červenom mori. Prepravcovia skvapalneného zemného plynu (LNG) z Kataru naďalej prechádzajú Suezským prieplavom, najkratšou cestou do Európy, zatiaľ čo väčšina lodných spoločností sa rozhodla pre dlhšie plavby okolo Afriky. To by v konečnom dôsledku mohlo viesť k vyšším nákladom za dopravu a meškaniu dodávok.