Minister dopravy si však momentálne nedovolí rokovať so žiadnym záujemcom.
Autor TASR
Bratislava 12. decembra (TASR) – O bratislavské letisko majú záujem firmy z Číny, Kórey či zo Singapuru, minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) si však momentálne nedovolí rokovať so žiadnym záujemcom. Najprv si chce totiž ujasniť predstavu, čo s letiskom v budúcnosti. Érsek to uviedol v rozhovore pre TASR.
"Vypracujú sa dve alternatívy, ako ďalej s bratislavským letiskom, ale nebude to predaj letiska," opísal minister. Do úvahy tak podľa neho pripadá napríklad prenájom letiska či príchod strategického partnera. Tieto alternatívy budú zrejme počítať aj s vytvorením národného leteckého prepravcu, o ktorom sa hovorí v Programovom vyhlásení vlády.
Keď bude mať šéf rezortu dopravy alternatívy možného napredovania letiska, predloží ich na vládu. "Vláda nech rozhodne," zdôraznil minister. Keď vláda schváli jeden z variantov, nasledovať by mala medzinárodná súťaž. Jasnú predstavu o smerovaní letiska by chcel mať minister do júna budúceho roka. Pretože v súčasnosti je dopyt po letisku zo strany zahraničných investorov a nerád by ho premeškal.
S analýzou bratislavského letiska a hľadaním riešenia pre jeho ďalší rozvoj sa začalo pred niekoľkými rokmi, keď ministerstvo dopravy viedol Ján Figeľ (KDH). Spomínala sa vtedy aj možnosť jeho 30-ročného prenájmu. S analyzovaním sa následne pokračovalo aj za predchádzajúcej vlády, keď bol ministrom Ján Počiatek (Smer-SD). Ten videl pre rozvoj bratislavského letiska ako najzmysluplnejšie riešenie práve nájdenie strategického partnera.
"Vypracujú sa dve alternatívy, ako ďalej s bratislavským letiskom, ale nebude to predaj letiska," opísal minister. Do úvahy tak podľa neho pripadá napríklad prenájom letiska či príchod strategického partnera. Tieto alternatívy budú zrejme počítať aj s vytvorením národného leteckého prepravcu, o ktorom sa hovorí v Programovom vyhlásení vlády.
Keď bude mať šéf rezortu dopravy alternatívy možného napredovania letiska, predloží ich na vládu. "Vláda nech rozhodne," zdôraznil minister. Keď vláda schváli jeden z variantov, nasledovať by mala medzinárodná súťaž. Jasnú predstavu o smerovaní letiska by chcel mať minister do júna budúceho roka. Pretože v súčasnosti je dopyt po letisku zo strany zahraničných investorov a nerád by ho premeškal.
S analýzou bratislavského letiska a hľadaním riešenia pre jeho ďalší rozvoj sa začalo pred niekoľkými rokmi, keď ministerstvo dopravy viedol Ján Figeľ (KDH). Spomínala sa vtedy aj možnosť jeho 30-ročného prenájmu. S analyzovaním sa následne pokračovalo aj za predchádzajúcej vlády, keď bol ministrom Ján Počiatek (Smer-SD). Ten videl pre rozvoj bratislavského letiska ako najzmysluplnejšie riešenie práve nájdenie strategického partnera.