Slovenská banková asociácia (SBA) na základe odporúčania bankového ombudsmana Evy Černej prijala samoregulačnú zmenu Etického kódexu.
Autor TASR
Bratislava 9. septembra (TASR) - Posledné roky sa na kanceláriu Bankového ombudsmana obracalo veľa klientov s problémami týkajúcimi sa ručenia. Kedysi bola väčšina pôžičiek a úverov zabezpečená ručením osoby, ktorá sa zaručila, že pokiaľ dlžník nebude splácať svoj záväzok, tak ho začne splácať ručiteľ.
Slovenská banková asociácia (SBA) na základe odporúčania bankového ombudsmana Evy Černej prijala samoregulačnú zmenu Etického kódexu, ktorá zvyšuje informovanosť spoludlžníkov, ručiteľov a iných osôb zúčastnených na úvere o omeškaní splácania záväzkov dlžníka. Ručiteľ bude o omeškaní informovaný v primeranej lehote a bude tak mať teda čas dohodnúť sa s hlavným dlžníkom ako splatiť úver pred splatením celého záväzku.
Ďalšou novinkou, ktorú banková ombudsmanka Černá zaviedla, je webstránka. "Počas piatich rokov existencie našej kancelárie sa na nás obrátilo množstvo klientov s otázkami, ktoré sa veľakrát opakovali. Preto sme na našej webstránke vytvorili on-line poradňu, kde sú rozpracované jednak komplexnejšie témy ako napr. podmienky predčasného splatenia úveru, domáci rozpočet, odklad a zníženie splátok, ale aj najčastejšie otázky a odpovede, s ktorými sa na nás klienti obracajú. Veríme, že tu každý nájde odpoveď na svoj problém. Ak nie, tak nech nám napíše," uzavrela ombudsmanka na stretnutí s novinármi koncom minulého týždňa.
Slovenská banková asociácia (SBA) na základe odporúčania bankového ombudsmana Evy Černej prijala samoregulačnú zmenu Etického kódexu, ktorá zvyšuje informovanosť spoludlžníkov, ručiteľov a iných osôb zúčastnených na úvere o omeškaní splácania záväzkov dlžníka. Ručiteľ bude o omeškaní informovaný v primeranej lehote a bude tak mať teda čas dohodnúť sa s hlavným dlžníkom ako splatiť úver pred splatením celého záväzku.
Ďalšou novinkou, ktorú banková ombudsmanka Černá zaviedla, je webstránka. "Počas piatich rokov existencie našej kancelárie sa na nás obrátilo množstvo klientov s otázkami, ktoré sa veľakrát opakovali. Preto sme na našej webstránke vytvorili on-line poradňu, kde sú rozpracované jednak komplexnejšie témy ako napr. podmienky predčasného splatenia úveru, domáci rozpočet, odklad a zníženie splátok, ale aj najčastejšie otázky a odpovede, s ktorými sa na nás klienti obracajú. Veríme, že tu každý nájde odpoveď na svoj problém. Ak nie, tak nech nám napíše," uzavrela ombudsmanka na stretnutí s novinármi koncom minulého týždňa.