EÚ začiatkom tohto mesiaca schválila dodatočné clá na čínske elektrické vozidlá až do výšky 35 %. Tieto sa pripočítajú k clám na dovoz áut do EÚ vo výške 10 %.
Autor TASR
Brusel 25. októbra (TASR) - Podpredseda Európskej komisie (EK) a komisár pre obchod Valdis Dombrovskis a čínsky minister obchodu Wang Wen-tchao sa v piatok počas videohovoru dohodli, že sa "čoskoro uskutočnia ďalšie rokovania technických tímov" v súvislosti s clami, ktoré zaviedla Európska únia (EÚ) na dovoz elektrických áut vyrobených v Číne. TASR o tom informuje na základe správy portálu businesstimes.
Podľa prepisu konverzácie, ktorý bol zverejnený na webovej stránke EK, Brusel aj Peking opätovne potvrdili svoj záväzok nájsť "prijateľné riešenie".
"Podľa pravidiel Svetovej obchodnej organizácie (WTO) je možné ponúkať cenové záväzky pre rôzne spoločnosti, ktoré sa zúčastňujú vyšetrovania," uviedla EÚ, ktorá zaviedla rôzne clá pre čínskych výrobcov elektromobilov. Komisia dodala, že rokovania s Čínskou obchodnou komorou pre dovoz a vývoz strojov a elektronických výrobkov (CCCME) nevylučujú rozhovory s jednotlivými vývozcami.
EÚ začiatkom tohto mesiaca schválila dodatočné clá na čínske elektrické vozidlá až do výšky 35 %. Tieto sa pripočítajú k clám na dovoz áut do EÚ vo výške 10 %. Čína kritizovala nové clá ako "protekcionistické" a varovala, že vyvolajú obchodnú vojnu. Peking už ako odvetu zaviedol dočasné antidampingové opatrenia na dovoz brandy z Únie, ktoré zasiahli značky od Hennessy po Rémy Martin.
Podľa prepisu konverzácie, ktorý bol zverejnený na webovej stránke EK, Brusel aj Peking opätovne potvrdili svoj záväzok nájsť "prijateľné riešenie".
"Podľa pravidiel Svetovej obchodnej organizácie (WTO) je možné ponúkať cenové záväzky pre rôzne spoločnosti, ktoré sa zúčastňujú vyšetrovania," uviedla EÚ, ktorá zaviedla rôzne clá pre čínskych výrobcov elektromobilov. Komisia dodala, že rokovania s Čínskou obchodnou komorou pre dovoz a vývoz strojov a elektronických výrobkov (CCCME) nevylučujú rozhovory s jednotlivými vývozcami.
EÚ začiatkom tohto mesiaca schválila dodatočné clá na čínske elektrické vozidlá až do výšky 35 %. Tieto sa pripočítajú k clám na dovoz áut do EÚ vo výške 10 %. Čína kritizovala nové clá ako "protekcionistické" a varovala, že vyvolajú obchodnú vojnu. Peking už ako odvetu zaviedol dočasné antidampingové opatrenia na dovoz brandy z Únie, ktoré zasiahli značky od Hennessy po Rémy Martin.