Súčasťou západných sankcií uvalené na Rusko pre jeho útok na Ukrajinu je aj zákaz predaja náhradných dielov a vybavenia ruským leteckým spoločnostiam.
Autor TASR
Brusel 11. apríla (TASR) - Európska únia (EÚ) dala na čiernu listinu 21 leteckých spoločností registrovaných v Rusku. Dôvodom sú obavy týkajúce sa bezpečnosti lietadiel. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Na zozname zakázaných leteckých spoločností, kam Európska komisia pridala 21 ruských aerolínií, sa nachádzajú spoločnosti, ktoré podliehajú zákazu vykonávania leteckej dopravy alebo prevádzkovým obmedzeniam v rámci EÚ, pretože nespĺňajú medzinárodné bezpečnostné normy.
Pre sankcie uvalené na Moskvu bol vzdušný priestor EÚ už predtým uzavretý takmer pre všetky ruské lietadlá. Komisárka EÚ pre dopravu Adina Valeanová v pondelok zdôraznila, že rozhodnutie neznamená nové sankcie proti Rusku. Dôvodom jeho prijatia boli výhradne bezpečnostné dôvody.
Ruský úrad pre letectvo totiž aerolíniám dovolil prevádzkovať stovky lietadiel, ktoré patria zahraničným vlastníkom, bez osvedčenia o letovej spôsobilosti. Takéto štandardné povolenie na komerčnú osobnú alebo nákladnú prevádzku je predpokladom pre to, aby lietadlo mohlo lietať.
Súčasťou západných sankcií uvalené na Rusko pre jeho útok na Ukrajinu je aj zákaz predaja náhradných dielov a vybavenia ruským leteckým spoločnostiam. Podľa údajov EÚ boli tri štvrtiny ruských dopravných lietadiel vyrobené v EÚ, USA alebo Kanade.
Na zozname zakázaných leteckých spoločností, kam Európska komisia pridala 21 ruských aerolínií, sa nachádzajú spoločnosti, ktoré podliehajú zákazu vykonávania leteckej dopravy alebo prevádzkovým obmedzeniam v rámci EÚ, pretože nespĺňajú medzinárodné bezpečnostné normy.
Pre sankcie uvalené na Moskvu bol vzdušný priestor EÚ už predtým uzavretý takmer pre všetky ruské lietadlá. Komisárka EÚ pre dopravu Adina Valeanová v pondelok zdôraznila, že rozhodnutie neznamená nové sankcie proti Rusku. Dôvodom jeho prijatia boli výhradne bezpečnostné dôvody.
Ruský úrad pre letectvo totiž aerolíniám dovolil prevádzkovať stovky lietadiel, ktoré patria zahraničným vlastníkom, bez osvedčenia o letovej spôsobilosti. Takéto štandardné povolenie na komerčnú osobnú alebo nákladnú prevádzku je predpokladom pre to, aby lietadlo mohlo lietať.
Súčasťou západných sankcií uvalené na Rusko pre jeho útok na Ukrajinu je aj zákaz predaja náhradných dielov a vybavenia ruským leteckým spoločnostiam. Podľa údajov EÚ boli tri štvrtiny ruských dopravných lietadiel vyrobené v EÚ, USA alebo Kanade.