Podpora má byť zameraná predovšetkým na trhy mimo EÚ s najvyšším potenciálom rastu.
Autor TASR
Brusel 14. novembra (TASR) - Európska komisia (EK) v stredu prijala pracovný program propagačnej politiky na rok 2019, ktorý ráta s vyčlenením 191,6 miliónov eur pre programy na podporu agropotravinárskych produktov pôvodom z Európskej únie. Podpora má byť zameraná predovšetkým na trhy mimo EÚ s najvyšším potenciálom rastu.
Komisia v tejto súvislosti spresnila, že v porovnaní s rokom 2018 pôjde na tento cieľ o 12,5 milióna eur viac. V konkrétnej rovine 89 miliónov eur bude vyčlenených na kampane zamerané na rýchlo rastúce ekonomiky v krajinách ako je Kanada, Čína, Kolumbia, Japonsko, Kórea, Mexiko a Spojené štáty. Časť z uvedenej sumy bude vyčlenená na propagáciu konkrétnych výrobkov, ako sú napríklad stolové olivy.
Eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan v správe pre médiá pripomenul, že EÚ je svetovým špičkovým výrobcom kvalitných jedál a nápojov.
"S radosťou konštatujem, že s ešte väčším dôrazom na propagáciu v roku 2019 budeme zvyšovať povedomie o tejto skutočnosti v rámci EÚ, a tiež v tretích krajinách s vysokým potenciálom ekonomického rastu. Konáme tak v prospech našich poľnohospodárov a výrobcov agropotravinárskych výrobkov," uviedol Hogan.
Podľa jeho slov rastúci počet obchodných dohôd EÚ s rôznymi krajinami sveta znamená tiež viac príležitostí pre európskych výrobcov, pričom eurokomisia ich naplno podporuje v oblasti propagácie a vývozu ich výrobkov.
Čo sa týka propagačných kampaní dovnútra EÚ, tie sa zameriavajú na rôzne systémy označenia kvality, vrátane chráneného označenia pôvodu (CHOP), chránených zemepisných označení (CHZO) a zaručených tradičných špecialít, ako aj na čisto biologické výrobky.
Časť z financií určených na tieto kampane bude zameraná na určité špecifické odvetvia, ako je napríklad ryža vyrábaná spôsobom trvalej udržateľnosti či ovocie a zelenina. Zámer podporovať propagáciu ovocia a zeleniny bol prijatý s cieľom dôraznejšie podporiť zdravé stravovanie spotrebiteľov v EÚ.
Komisia upozornila, že výzvy na predkladanie návrhov na financovanie konkrétnych kampaní budú zverejnené v januári 2019 a budú otvorené pre obchodné organizácie, združenia výrobcov či agropotravinárske skupiny zodpovedné za propagačné činnosti.
Spravodajca TASR Jaromír Novak
Komisia v tejto súvislosti spresnila, že v porovnaní s rokom 2018 pôjde na tento cieľ o 12,5 milióna eur viac. V konkrétnej rovine 89 miliónov eur bude vyčlenených na kampane zamerané na rýchlo rastúce ekonomiky v krajinách ako je Kanada, Čína, Kolumbia, Japonsko, Kórea, Mexiko a Spojené štáty. Časť z uvedenej sumy bude vyčlenená na propagáciu konkrétnych výrobkov, ako sú napríklad stolové olivy.
Eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan v správe pre médiá pripomenul, že EÚ je svetovým špičkovým výrobcom kvalitných jedál a nápojov.
"S radosťou konštatujem, že s ešte väčším dôrazom na propagáciu v roku 2019 budeme zvyšovať povedomie o tejto skutočnosti v rámci EÚ, a tiež v tretích krajinách s vysokým potenciálom ekonomického rastu. Konáme tak v prospech našich poľnohospodárov a výrobcov agropotravinárskych výrobkov," uviedol Hogan.
Podľa jeho slov rastúci počet obchodných dohôd EÚ s rôznymi krajinami sveta znamená tiež viac príležitostí pre európskych výrobcov, pričom eurokomisia ich naplno podporuje v oblasti propagácie a vývozu ich výrobkov.
Čo sa týka propagačných kampaní dovnútra EÚ, tie sa zameriavajú na rôzne systémy označenia kvality, vrátane chráneného označenia pôvodu (CHOP), chránených zemepisných označení (CHZO) a zaručených tradičných špecialít, ako aj na čisto biologické výrobky.
Časť z financií určených na tieto kampane bude zameraná na určité špecifické odvetvia, ako je napríklad ryža vyrábaná spôsobom trvalej udržateľnosti či ovocie a zelenina. Zámer podporovať propagáciu ovocia a zeleniny bol prijatý s cieľom dôraznejšie podporiť zdravé stravovanie spotrebiteľov v EÚ.
Komisia upozornila, že výzvy na predkladanie návrhov na financovanie konkrétnych kampaní budú zverejnené v januári 2019 a budú otvorené pre obchodné organizácie, združenia výrobcov či agropotravinárske skupiny zodpovedné za propagačné činnosti.
Spravodajca TASR Jaromír Novak