Európski výrobcovia sa budú môcť uchádzať o 133 miliónov eur. Cieľom je, aby európske potraviny prenikli na nové trhy v Ázii a Amerike.
Autor TASR
Brusel 10. novembra (TASR) - Európska komisia (EK) poskytne na budúci rok viac financií na propagáciu poľnohospodárskych tovarov vyrobených na území EÚ. Európski výrobcovia sa budú môcť uchádzať o 133 miliónov eur. Cieľom je, aby európske potraviny prenikli na nové trhy v Ázii a Amerike, informoval eurokomisár pre poľnohospodárstvo Phil Hogan.
"Budúcoročné rozšírenie európskych propagačných programov je veľmi dôležité a prinesie poľnohospodárstvu rozvoj a vyššiu zamestnanosť. S každou miliardou eur nárastu exportu EÚ tu vzniká približne 14.000 pracovných miest," uviedol eurokomisár. Hogan sa práve vrátil z pracovnej cesty v juhovýchodnej Ázii, kde bol svedkom veľkého záujmu o európske poľnohospodárske výrobky. Únia sa chce propagovať najmä vývozom zeleniny, ovocia, mäsa a výrobkov z múky.
Najneskôr od januára 2017 budú môcť európski poľnohospodárski výrobcovia predkladať svoje reklamné kampane a žiadať o finančné prostriedky. V prípade, že im EK vyhovie, preplatí im 70 až 85 percent nákladov na navrhovanú kampaň. Programy EK budú zamerané na propagáciu európskych výrobkov v Číne, Japonsku, juhovýchodnej Ázii, na Blízkom východe a v Severnej Amerike.
Minulý rok EK poskytla na tento program 111 miliárd eur. Viac ako šesť desiatok kampaní bolo nasmerovaných do 32 štátov, najmä do USA a Číny.
Tohtoročnou novinkou je, že 15 miliárd z celkovej sumy bude smerovať na propagáciu trvalo udržateľného poľnohospodárstva a úlohu sektora pri boji proti zmenám podnebia. Tieto kampane budú zamerané na európsky trh.
"Budúcoročné rozšírenie európskych propagačných programov je veľmi dôležité a prinesie poľnohospodárstvu rozvoj a vyššiu zamestnanosť. S každou miliardou eur nárastu exportu EÚ tu vzniká približne 14.000 pracovných miest," uviedol eurokomisár. Hogan sa práve vrátil z pracovnej cesty v juhovýchodnej Ázii, kde bol svedkom veľkého záujmu o európske poľnohospodárske výrobky. Únia sa chce propagovať najmä vývozom zeleniny, ovocia, mäsa a výrobkov z múky.
Najneskôr od januára 2017 budú môcť európski poľnohospodárski výrobcovia predkladať svoje reklamné kampane a žiadať o finančné prostriedky. V prípade, že im EK vyhovie, preplatí im 70 až 85 percent nákladov na navrhovanú kampaň. Programy EK budú zamerané na propagáciu európskych výrobkov v Číne, Japonsku, juhovýchodnej Ázii, na Blízkom východe a v Severnej Amerike.
Minulý rok EK poskytla na tento program 111 miliárd eur. Viac ako šesť desiatok kampaní bolo nasmerovaných do 32 štátov, najmä do USA a Číny.
Tohtoročnou novinkou je, že 15 miliárd z celkovej sumy bude smerovať na propagáciu trvalo udržateľného poľnohospodárstva a úlohu sektora pri boji proti zmenám podnebia. Tieto kampane budú zamerané na európsky trh.