Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

EÚ vyšetruje dohodu medzi Google a Meta o on-line reklamných službách

Foto: TASR/AP

Google a Facebook, premenovaný na Meta, zatiaľ nereagovali na žiadosti o komentár.

Brusel 11. marca (TASR) - Protimonopolné regulačné úrady Európskej únie (EÚ) začali v piatok vyšetrovať dohodu o on-line zobrazovaní reklamných služieb medzi spoločnosťami Alphabet, vlastníkom Google, a Meta, materskou spoločnosťou Facebooku. Dôvodom je podozrenie, že dohoda môže porušovať pravidlá bloku o spravodlivej hospodárskej súťaži.

Európska komisia (EK) uviedla, že vyšetrovanie sa zameria na dohodu medzi Facebookom a Google z roku 2018, nazvanú Jedi Blue, ktorá môže mariť pokusy súperov v oblasti reklamy.

Podľa Komisie dohoda môže byť súčasťou snahy vylúčiť služby reklamnej technológie, ktoré konkurujú programu otvorených ponúk Google, čo by poškodilo vydavateľov a spotrebiteľov. TASR správu prevzala z agentúry AP.

Cieľom vyšetrovania je zistiť, či obe spoločnosti prostredníctvom dohody obmedzili a narušili hospodársku súťaž na už aj tak koncentrovanom trhu reklamných technológií na úkor konkurenčných technológií zobrazovania reklám, vydavateľov a v konečnom dôsledku spotrebiteľov, uviedla v piatok európska komisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová.

Dohodu vyšetruje aj britský protimonopolný úrad a európske regulačné úrady majú v úmysle s ním úzko spolupracovať.

Google a Facebook, premenovaný na Meta, zatiaľ nereagovali na žiadosti o komentár.