Hoci sú daňové úľavy dôležitým stimulom na podporu dopytu po elektrických autách, EÚ musí tiež zabezpečiť, aby boli zavedené opatrenia spravodlivé, vyhlásila.
Autor TASR
Brusel 11. augusta (TASR) - Európska únia (EÚ) je "hlboko znepokojená" rozhodnutím USA poskytnúť motoristom daňový kredit na nákup elektrických vozidiel, ktoré majú batériu vyrobenú v USA. Označila to za diskrimináciu európskych výrobcov automobilov. TASR o tom informuje na základe správy AFP.
"Myslíme si, že je to diskriminačné, že je to diskriminácia zahraničných výrobcov vo vzťahu k americkým výrobcom. A, samozrejme, by to znamenalo, že je to nezlučiteľné s pravidlami Svetovej obchodnej organizácie (WTO)," povedala novinárom vo štvrtok hovorkyňa Európskej komisie Miriam García Ferrerová.
Americký Senát v nedeľu (7. 8.) schválil návrh zákona o čistej energii a klíme. Ten zahŕňa aj daňový kredit vo výške 7500 USD (7315,64 eura) pre každého Američana pri kúpe elektrického vozidla od výrobcu v Severnej Amerike, ktorý používa elektrické batérie vyrobené v USA.
Brusel tvrdí, že by to výrazne znevýhodnilo neamerické spoločnosti, ktoré montujú do áut batérie odinakiaľ. Európa sa snaží výrazne zvýšiť svoju vlastnú výrobu elektrických batérií, keďže sa presúva do klimaticky neutrálnej budúcnosti.
"Európska únia je hlboko znepokojená týmto novým potenciálnym transatlantickým obchodným zákonom, o ktorom USA v súčasnosti rokujú," povedala García Ferrerová.
Hoci sú daňové úľavy dôležitým stimulom na podporu dopytu po elektrických autách, EÚ musí tiež zabezpečiť, aby boli zavedené opatrenia spravodlivé, vyhlásila. "Takže naďalej naliehame na Spojené štáty, aby odstránili tieto diskriminačné prvky z návrhu zákona a zabezpečili, že bude plne v súlade s WTO."
Návrh zákona, za ktorým stojí prezident Joe Biden, smeruje do Snemovne reprezentantov. Prichádza v čase, keď USA hľadajú spôsoby, ako znížiť závislosť od dodávok z Číny, ktorá je najväčším svetovým výrobcom lítium-iónových elektrických batérií pre vozidlá, najmä prostredníctvom spoločnosti Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL).
Šéf Americkej aliancie pre automobilové inovácie John Bozzella uviedol, že 70 % súčasných modelov elektrických vozidiel predávaných v USA nebude mať nárok na daňový úver z dôvodu použitia zahraničných komponentov. Vyzval pritom Washington, aby rozšíril požiadavku týkajúcu sa batérií tak, aby "zahŕňala štáty, ktoré majú s USA kolektívnu obranu, ako sú členovia NATO, Japonsko a ďalšie".
(1 EUR = 1,0252 USD)
"Myslíme si, že je to diskriminačné, že je to diskriminácia zahraničných výrobcov vo vzťahu k americkým výrobcom. A, samozrejme, by to znamenalo, že je to nezlučiteľné s pravidlami Svetovej obchodnej organizácie (WTO)," povedala novinárom vo štvrtok hovorkyňa Európskej komisie Miriam García Ferrerová.
Americký Senát v nedeľu (7. 8.) schválil návrh zákona o čistej energii a klíme. Ten zahŕňa aj daňový kredit vo výške 7500 USD (7315,64 eura) pre každého Američana pri kúpe elektrického vozidla od výrobcu v Severnej Amerike, ktorý používa elektrické batérie vyrobené v USA.
Brusel tvrdí, že by to výrazne znevýhodnilo neamerické spoločnosti, ktoré montujú do áut batérie odinakiaľ. Európa sa snaží výrazne zvýšiť svoju vlastnú výrobu elektrických batérií, keďže sa presúva do klimaticky neutrálnej budúcnosti.
"Európska únia je hlboko znepokojená týmto novým potenciálnym transatlantickým obchodným zákonom, o ktorom USA v súčasnosti rokujú," povedala García Ferrerová.
Hoci sú daňové úľavy dôležitým stimulom na podporu dopytu po elektrických autách, EÚ musí tiež zabezpečiť, aby boli zavedené opatrenia spravodlivé, vyhlásila. "Takže naďalej naliehame na Spojené štáty, aby odstránili tieto diskriminačné prvky z návrhu zákona a zabezpečili, že bude plne v súlade s WTO."
Návrh zákona, za ktorým stojí prezident Joe Biden, smeruje do Snemovne reprezentantov. Prichádza v čase, keď USA hľadajú spôsoby, ako znížiť závislosť od dodávok z Číny, ktorá je najväčším svetovým výrobcom lítium-iónových elektrických batérií pre vozidlá, najmä prostredníctvom spoločnosti Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL).
Šéf Americkej aliancie pre automobilové inovácie John Bozzella uviedol, že 70 % súčasných modelov elektrických vozidiel predávaných v USA nebude mať nárok na daňový úver z dôvodu použitia zahraničných komponentov. Vyzval pritom Washington, aby rozšíril požiadavku týkajúcu sa batérií tak, aby "zahŕňala štáty, ktoré majú s USA kolektívnu obranu, ako sú členovia NATO, Japonsko a ďalšie".
(1 EUR = 1,0252 USD)