Celkovo bolo z fondov politiky súdržnosti v rokoch 2004 – 2013 vyčlenených 12,86 miliardy eur.
Autor TASR
Bratislava 26. apríla (TASR) - V oblasti dopravnej infraštruktúry, ktorá má kľúčový význam pre rozvoj regiónov Slovenska, je podľa Andreja Králika zo Zastúpenia Európskej komisie (EK) na Slovensku badať výrazne pozitívny vplyv desaťročného členstva SR v Európskej únii (EÚ). Králik poukazuje na rozvoj cestnej siete i investície do prostriedkov verejnej dopravy.
Od roku 2004 sa z eurofondov postavilo vyše 100 kilometrov (km) diaľnic a rýchlostných komunikácií, ďalších 112 km je vo výstavbe," pripomenul. "Takisto sa podarilo postaviť alebo zmodernizovať vyše 1830 km ciest I., II. a III. triedy," dodal. Progres vďaka eurofondom pocítila aj železničná doprava. Králik v tejto súvislosti poukázal na 100 km zmodernizovaných železničných tratí. Pripomenul tiež, že fondy EÚ sa použili aj na nákup nových vlakových súprav a obnovu vozňového parku. "Z eurofondov mohla SR zaobstarať 61 nových vlakov," spresnil.
Eurofondy podľa neho pomáhajú aj hlavnému mestu Slovenska dostať sa v oblasti dopravy na úroveň iných európskych metropol. "Bratislava použije eurofondy na výmenu celého trolejbusového parku, inak povedané na nákup 80 moderných nízkopodlažných trolejbusov. A zaobstará sa nákup 30 električiek a 15 vlakových súprav pre prímestskú dopravu," vysvetlil Králik. Doplnil, že z eurofondov profitujú aj Košice. V tomto meste pribudne 23 nových električiek, obnova električkových tratí, nové trolejbusy a prímestské vlaky.
Celkovo bolo z fondov politiky súdržnosti v rokoch 2004 – 2013 vyčlenených 12,86 miliardy eur. Prostriedky zo zdrojov EÚ predstavujú takmer 80 % verejných investícií na Slovensku.
Od roku 2004 sa z eurofondov postavilo vyše 100 kilometrov (km) diaľnic a rýchlostných komunikácií, ďalších 112 km je vo výstavbe," pripomenul. "Takisto sa podarilo postaviť alebo zmodernizovať vyše 1830 km ciest I., II. a III. triedy," dodal. Progres vďaka eurofondom pocítila aj železničná doprava. Králik v tejto súvislosti poukázal na 100 km zmodernizovaných železničných tratí. Pripomenul tiež, že fondy EÚ sa použili aj na nákup nových vlakových súprav a obnovu vozňového parku. "Z eurofondov mohla SR zaobstarať 61 nových vlakov," spresnil.
Eurofondy podľa neho pomáhajú aj hlavnému mestu Slovenska dostať sa v oblasti dopravy na úroveň iných európskych metropol. "Bratislava použije eurofondy na výmenu celého trolejbusového parku, inak povedané na nákup 80 moderných nízkopodlažných trolejbusov. A zaobstará sa nákup 30 električiek a 15 vlakových súprav pre prímestskú dopravu," vysvetlil Králik. Doplnil, že z eurofondov profitujú aj Košice. V tomto meste pribudne 23 nových električiek, obnova električkových tratí, nové trolejbusy a prímestské vlaky.
Celkovo bolo z fondov politiky súdržnosti v rokoch 2004 – 2013 vyčlenených 12,86 miliardy eur. Prostriedky zo zdrojov EÚ predstavujú takmer 80 % verejných investícií na Slovensku.