Cieľom opatrení je posilniť bezpečnosť zaistením zodpovedajúcej bdelosti posádok počas letovej prevádzky.
Autor TASR
Štrasburg 9. októbra (TASR) - Európsky parlament (EP) dnes podporil opatrenia na obmedzenie letového času. Podľa názoru europoslancov by Európska komisia (EK) mala schváliť nové pravidlá týkajúce sa maximálnej doby letu pre pilotov a posádky lietadiel.
EP v hlasovaní v pléne zamietol návrh uznesenia, ktorý EK vyzýval k stiahnutiu nových pravidiel.
"Každý národný bezpečnostný regulátor tieto opatrenia podporil," uviedol v rozprave pred hlasovaním britský poslanec a predseda Výboru pre dopravu a cestovný ruch Brian Simpson.
Za uznesenie hlasovalo 218 poslancov, 387 bolo proti a 66 sa zdržalo hlasovania. Na to, aby uznesenie prešlo, bola potrebná absolútna väčšina hlasov.
Hlasovanie znamená, že europarlament nie je proti opatreniam navrhovaným EK, týkajúcim sa obmedzenia času letu. Ich cieľom je posilniť bezpečnosť zaistením zodpovedajúcej bdelosti posádok počas letovej prevádzky.
Komisia chce zlepšiť existujúce obmedzenia času letovej prevádzky okrem iného obmedzením nočnej letovej služby na 11 hodín, predĺžením obmedzenia celkového času letu v období 12 mesiacov a predĺžením času odpočinku čeliť celkovej únave po dlhých letoch a v prípade prerušovaných letových rozvrhov.
Pohotovostný režim by v prípade kombinovania s následnou letovou službou nemal prekročiť 16 hodín.
EP v hlasovaní v pléne zamietol návrh uznesenia, ktorý EK vyzýval k stiahnutiu nových pravidiel.
"Každý národný bezpečnostný regulátor tieto opatrenia podporil," uviedol v rozprave pred hlasovaním britský poslanec a predseda Výboru pre dopravu a cestovný ruch Brian Simpson.
Za uznesenie hlasovalo 218 poslancov, 387 bolo proti a 66 sa zdržalo hlasovania. Na to, aby uznesenie prešlo, bola potrebná absolútna väčšina hlasov.
Hlasovanie znamená, že europarlament nie je proti opatreniam navrhovaným EK, týkajúcim sa obmedzenia času letu. Ich cieľom je posilniť bezpečnosť zaistením zodpovedajúcej bdelosti posádok počas letovej prevádzky.
Komisia chce zlepšiť existujúce obmedzenia času letovej prevádzky okrem iného obmedzením nočnej letovej služby na 11 hodín, predĺžením obmedzenia celkového času letu v období 12 mesiacov a predĺžením času odpočinku čeliť celkovej únave po dlhých letoch a v prípade prerušovaných letových rozvrhov.
Pohotovostný režim by v prípade kombinovania s následnou letovou službou nemal prekročiť 16 hodín.