Súčasná kríza podľa eurokomisára súvisí s tým, že európski výrobcovia nedokážu presvedčiť svojich zákazníkov o výhodách elektromobility.
Autor TASR
Brusel 9. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) je znepokojená zložitou situáciou v automobilovom priemysle. Nervozita je veľká, o čom svedčí aj vývoj v Nemecku, uviedol v pondelok európsky komisár pre vnútorný trh Thierry Breton, pričom poukázal na rozsiahle plány na znižovanie nákladov v skupine Volkswagen. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
"Som veľmi znepokojený oznámeniami o zatváraní závodov," povedal Breton. Cieľom musí byť "zachovanie a udržanie našich odborných znalostí, našej inovačnej sily a našej konkurencieschopnosti," dodal. Súčasná kríza podľa eurokomisára súvisí s tým, že európski výrobcovia nedokážu presvedčiť svojich zákazníkov o výhodách elektromobility. To, či bude prechod na elektromobilitu v Európe úspešný, podľa neho závisí predovšetkým od rozšírenia nabíjacej infraštruktúry.
"Verejné nabíjacie stanice sú stále silne koncentrované v Nemecku, Francúzsku a Holandsku, ktoré predstavujú takmer dve tretiny verejných nabíjacích staníc inštalovaných v EÚ," vysvetlil Breton.
Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen minulý týždeň oznámil, že v rámci programu znižovania nákladov vo svojej rovnomennej hlavnej značke už nie je vylúčené zatváranie závodov v Nemecku. Skupina má takisto v úmysle vypovedať dohodu o garancii pracovných miest, ktorá platí od roku 1994 a do roku 2029 vylučuje prepúšťanie nariadené zamestnávateľom.
"Som veľmi znepokojený oznámeniami o zatváraní závodov," povedal Breton. Cieľom musí byť "zachovanie a udržanie našich odborných znalostí, našej inovačnej sily a našej konkurencieschopnosti," dodal. Súčasná kríza podľa eurokomisára súvisí s tým, že európski výrobcovia nedokážu presvedčiť svojich zákazníkov o výhodách elektromobility. To, či bude prechod na elektromobilitu v Európe úspešný, podľa neho závisí predovšetkým od rozšírenia nabíjacej infraštruktúry.
"Verejné nabíjacie stanice sú stále silne koncentrované v Nemecku, Francúzsku a Holandsku, ktoré predstavujú takmer dve tretiny verejných nabíjacích staníc inštalovaných v EÚ," vysvetlil Breton.
Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen minulý týždeň oznámil, že v rámci programu znižovania nákladov vo svojej rovnomennej hlavnej značke už nie je vylúčené zatváranie závodov v Nemecku. Skupina má takisto v úmysle vypovedať dohodu o garancii pracovných miest, ktorá platí od roku 1994 a do roku 2029 vylučuje prepúšťanie nariadené zamestnávateľom.