Obchodné bariéry poškodia výrobný model odvetvia, pričom náklady len na 1-minútové zastavenie výroby v Británii predstavujú podľa vyhlásenia 54.700 eur.
Autor TASR
Brusel 23. septembra (TASR) - Zväz európskych výrobcov áut ACEA a kľúčové národné zväzy automobilového priemyslu varovali pred "katastrofickými dôsledkami" brexitu bez dohody.
ACEA, Európska asociácia dodávateľov pre automobilový priemysel (CLEPA) rovnako ako 21 národných zväzov automobilového priemyslu vydali v nedeľu (22. 9.) zriedkavé spoločné vyhlásenie, v ktorom dôrazne varovali pred negatívnymi vplyvmi brexitu bez dohody na "jedny z najhodnotnejších ekonomických aktív Európy".
Pod vyhlásenie sa podpísali napríklad nemecký zväz automobilového priemyslu VDA, zväz francúzskych výrobcov áut CCFA alebo britský zväz výrobcov a predajcov áut SMMT.
Šéfovia európskeho automobilového priemyslu varovali, že dôsledky neriadeného brexitu pre sektor by boli vážne. "Odchod Veľkej Británie z EÚ bez dohody by odštartoval rozsiahlu zmenu obchodných podmienok, pričom by hrozilo, že clá vo výške miliárd eur ovplyvnia preferencie spotrebiteľov a ceny na oboch stranách Lamanšského prielivu," uvádza sa vo vyhlásení.
Obchodné bariéry poškodia výrobný model odvetvia, pričom náklady len na 1-minútové zastavenie výroby v Británii predstavujú podľa vyhlásenia 54.700 eur. Prípadné zavedenie ciel podľa pravidiel Svetovej obchodnej organizácie (WTO) by zvýšilo účet za obchod s autami a súčiastkami medzi EÚ a Britániou o 5,7 miliardy eur, čo by vo forme zdraženia pocítili zákazníci, ak by výrobcovia nedokázali absorbovať dodatočné náklady.
Podľa výrobcov je potrebné predísť narušeniam výroby a zvýšeniu nákladov, preto vyzývajú na to, aby sa vynaložilo všetko potrebné úsilie na dosiahnutie dohody o brexite.
ACEA, Európska asociácia dodávateľov pre automobilový priemysel (CLEPA) rovnako ako 21 národných zväzov automobilového priemyslu vydali v nedeľu (22. 9.) zriedkavé spoločné vyhlásenie, v ktorom dôrazne varovali pred negatívnymi vplyvmi brexitu bez dohody na "jedny z najhodnotnejších ekonomických aktív Európy".
Pod vyhlásenie sa podpísali napríklad nemecký zväz automobilového priemyslu VDA, zväz francúzskych výrobcov áut CCFA alebo britský zväz výrobcov a predajcov áut SMMT.
Šéfovia európskeho automobilového priemyslu varovali, že dôsledky neriadeného brexitu pre sektor by boli vážne. "Odchod Veľkej Británie z EÚ bez dohody by odštartoval rozsiahlu zmenu obchodných podmienok, pričom by hrozilo, že clá vo výške miliárd eur ovplyvnia preferencie spotrebiteľov a ceny na oboch stranách Lamanšského prielivu," uvádza sa vo vyhlásení.
Obchodné bariéry poškodia výrobný model odvetvia, pričom náklady len na 1-minútové zastavenie výroby v Británii predstavujú podľa vyhlásenia 54.700 eur. Prípadné zavedenie ciel podľa pravidiel Svetovej obchodnej organizácie (WTO) by zvýšilo účet za obchod s autami a súčiastkami medzi EÚ a Britániou o 5,7 miliardy eur, čo by vo forme zdraženia pocítili zákazníci, ak by výrobcovia nedokázali absorbovať dodatočné náklady.
Podľa výrobcov je potrebné predísť narušeniam výroby a zvýšeniu nákladov, preto vyzývajú na to, aby sa vynaložilo všetko potrebné úsilie na dosiahnutie dohody o brexite.