Europoslanci sa pýtajú Európskej komisie (EK), prečo takéto spoplatnenie ciest povolila.
Autor TASR
,aktualizované Štrasburg 15. marca (TASR) - Spôsob spoplatnenia nemeckých diaľnic je podľa Európskeho parlamentu (EP) diskriminačný voči zahraničných vodičom. Nemeckí vodiči platiaci mýtne poplatky dostanú od štátu kompenzácie v závislosti od objemu vypustených emisií. Europoslanci sa pýtajú Európskej komisie (EK), prečo takéto spoplatnenie ciest povolila.
Europoslanci prijali uznesenie, pretože prepracovanú verziu nemeckého spoplatnenie ciest považujú stále za diskriminačnú. Na nemeckých cestách budú platiť vyššie poplatky menej ekologické vozidlá. Nemeckým vodičom ale úrady vyplatia kompenzácie v závislosti na objeme emisií vypúšťaných vozidlom.
Tento systém je podľa 510 europoslancov, ktorí za uznesenie zahlasovali, v rozpore s antidiskriminačnými pravidlami EÚ, pretože nepriamo zvýhodňuje nemeckých vodičov na základe štátnej príslušnosti. Proti nemeckému mýtnemu systému sa vlani vyjadrilo aj viacero štátov susediacich s Nemeckom.
Pôvodný plán spoplatnenia nemeckých ciest z roku 2015 umožňoval nemeckým vodičom odpočítať si zaplatené mýto z dane za motorové vozidlo. Eurokomisia ho odmietla pre možné porušenie nediskriminačných pravidiel EÚ. Aktuálny návrh je podľa EK v súlade s legislatívou Únie.
Európsky parlament odmietol nemecké mýto pre osobné autá
Európsky parlament počas súčasnej schôdze namietal proti nemeckému mýtu pre osobné vozidlá. Väčšinou hlasov projekt zamietli a vyzvali Európsku komisiu (EK), aby doložila svoje rozhodnutie v prospech mýta.
Parlament požaduje, aby EK vysvetlila všetky právne a politické aspekty, ktoré ju viedli k dohode s Berlínom. Komisia akceptovala fakt, že nemeckým motoristom nehrozí žiadne dodatočné zaťaženie a zároveň aj nepriamu diskrimináciu na základe štátnej príslušnosti. Brusel sa tak podľa poslancov vzdal možnosti otvorenia procesu za porušenie európskej legislatívy voči Nemecku.
Poslanci kritizujú predovšetkým diskriminačné prvky mýta, keďže štát odškodní nemeckých motoristov vo forme nižších daní z motorového vozidla. Naproti tomu cudzinci budú musieť mýto platiť v celej výške. Niektorí požadujú, aby sa konečne táto fraška ukončila a namiesto nej sa začalo pracovať na celoeurópskom riešení.
Europoslanci prijali uznesenie, pretože prepracovanú verziu nemeckého spoplatnenie ciest považujú stále za diskriminačnú. Na nemeckých cestách budú platiť vyššie poplatky menej ekologické vozidlá. Nemeckým vodičom ale úrady vyplatia kompenzácie v závislosti na objeme emisií vypúšťaných vozidlom.
Tento systém je podľa 510 europoslancov, ktorí za uznesenie zahlasovali, v rozpore s antidiskriminačnými pravidlami EÚ, pretože nepriamo zvýhodňuje nemeckých vodičov na základe štátnej príslušnosti. Proti nemeckému mýtnemu systému sa vlani vyjadrilo aj viacero štátov susediacich s Nemeckom.
Pôvodný plán spoplatnenia nemeckých ciest z roku 2015 umožňoval nemeckým vodičom odpočítať si zaplatené mýto z dane za motorové vozidlo. Eurokomisia ho odmietla pre možné porušenie nediskriminačných pravidiel EÚ. Aktuálny návrh je podľa EK v súlade s legislatívou Únie.
Európsky parlament odmietol nemecké mýto pre osobné autá
Európsky parlament počas súčasnej schôdze namietal proti nemeckému mýtu pre osobné vozidlá. Väčšinou hlasov projekt zamietli a vyzvali Európsku komisiu (EK), aby doložila svoje rozhodnutie v prospech mýta.
Parlament požaduje, aby EK vysvetlila všetky právne a politické aspekty, ktoré ju viedli k dohode s Berlínom. Komisia akceptovala fakt, že nemeckým motoristom nehrozí žiadne dodatočné zaťaženie a zároveň aj nepriamu diskrimináciu na základe štátnej príslušnosti. Brusel sa tak podľa poslancov vzdal možnosti otvorenia procesu za porušenie európskej legislatívy voči Nemecku.
Poslanci kritizujú predovšetkým diskriminačné prvky mýta, keďže štát odškodní nemeckých motoristov vo forme nižších daní z motorového vozidla. Naproti tomu cudzinci budú musieť mýto platiť v celej výške. Niektorí požadujú, aby sa konečne táto fraška ukončila a namiesto nej sa začalo pracovať na celoeurópskom riešení.