Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Dôvera podnikateľov aj spotrebiteľov v ekonomiku eurozóny vzrástla

Foto: TASR/AP

Marcová hodnota IES pre eurozónu je najvyššia od júla 2011.

Brusel 28. marca (TASR) - Dôvera podnikateľov aj spotrebiteľov v ekonomiku eurozóny tento mesiac vzrástla, a to viac, ako analytici očakávali. Motorom jej rastu bolo najmä výrazné zvýšenie spotrebiteľskej dôvery. Informovali o tom agentúry Bloomberg a RTTNews.

Podľa výsledkov najnovšieho prieskumu Európskej komisie (EK) kľúčový ukazovateľ ďalšieho vývoja ekonomiky indikátor ekonomického sentimentu (IES) sa v prípade eurozóny v marci 2014 zvýšil medzimesačne o 1,2 bodu na 102,4 bodu, zatiaľ čo analytici očakávali, že vzrastie len na 101,4 bodu. Marcová hodnota IES pre eurozónu je najvyššia od júla 2011.

Dôvera v ekonomiku v celej 28-člennej Európskej únii (EÚ) však v sledovanom období stúpla len veľmi mierne. Presnejšie marcová hodnota IES celej únie sa zvýšila len o 0,3 bodu na 105,3 bodu.

Prieskum zároveň ukázal, že v 18 krajinách, ktoré platia eurom, sa podnikateľom v priemysle tento mesiac nálada zlepšila tiež len mierne, a to na -3,3 bodu z -3,5 bodu vo februári. Dôvera podnikateľov v sektore služieb v marci stúpla o niečo viac, medzimesačne o 0,9 bodu na 4,2 bodu. A dôvera spotrebiteľov vyletela strmo nahor na -9,3 bodu z februárových -12,7 bodu.

Ďalší prieskum zase odhalil, že indikátor podnikateľskej klímy v eurozóne v marci vzrástol na 0,39 bodu z februárových 0,37 bodu.