V oblasti digitalizácie finančná správa podľa Imreczeho zavádza automatické rozoznávanie hlasu, elektronické podpisovanie priamo na tablete či elektronizáciu všetkých registračných pokladníc.
Autor TASR
Bratislava 26. júna (TASR) – Zavedenie umelej inteligencie do call centra finančnej správy je jedným z moderných riešení, ktoré plánuje zaviesť Finančná správa (FS) SR. Priblížil to v utorok na brífingu počas Valného zhromaždenia Európskej organizácie daňových správ (IOTA) v Bratislave prezident slovenskej finančnej správy František Imrecze.
V oblasti digitalizácie finančná správa podľa Imreczeho zavádza automatické rozoznávanie hlasu, elektronické podpisovanie priamo na tablete pri elektronických miestnych zisťovaniach, či elektronizáciu všetkých registračných pokladníc. "Pokračujeme ďalšími modernými riešeniami, ktorými sú napríklad zavedenie umelej inteligencie do nášho call centra chatbotu, ktorý nahradí odpovede na rutinné otázky našich daňových poplatníkov a nebude sa tomu musieť venovať agent call centra, bude sa môcť venovať zložitejším otázkam," dodal.
Za posledných päť rokov urobila FS opatrenia v boji proti daňovým podvodom na DPH či vybudovanie dnes spoľahlivého portálu finančnej správy, zdôraznil Imrecze. "Slovenská finančná správa v digitalizácii nezaostáva za ostatnými európskymi krajinami, samozrejme, sú krajiny, ktoré sú pred nami, sú krajiny, ktoré sú za nami," poznamenal.
Zrýchliť proces digitalizácie slovenskej finančnej správy by mala podľa Imreczeho pomôcť aj konferencia, ktorá sa konala v utorok pri príležitosti ukončenia slovenského ročného predsedníctva v IOTA. "Bratislavská konferencia IOTA prináša možnosť zdieľať najlepšie riešenia v oblasti digitalizácie, ktorej cieľom je, samozrejme, zvyšovanie vnútornej efektivity finančných správ a zlepšovanie skúseností našich zákazníkov, ktorými, samozrejme, sú platitelia daní, pri interakcii s finančnou správou," skonštatoval Imrecze.
V oblasti digitalizácie finančná správa podľa Imreczeho zavádza automatické rozoznávanie hlasu, elektronické podpisovanie priamo na tablete pri elektronických miestnych zisťovaniach, či elektronizáciu všetkých registračných pokladníc. "Pokračujeme ďalšími modernými riešeniami, ktorými sú napríklad zavedenie umelej inteligencie do nášho call centra chatbotu, ktorý nahradí odpovede na rutinné otázky našich daňových poplatníkov a nebude sa tomu musieť venovať agent call centra, bude sa môcť venovať zložitejším otázkam," dodal.
Za posledných päť rokov urobila FS opatrenia v boji proti daňovým podvodom na DPH či vybudovanie dnes spoľahlivého portálu finančnej správy, zdôraznil Imrecze. "Slovenská finančná správa v digitalizácii nezaostáva za ostatnými európskymi krajinami, samozrejme, sú krajiny, ktoré sú pred nami, sú krajiny, ktoré sú za nami," poznamenal.
Zrýchliť proces digitalizácie slovenskej finančnej správy by mala podľa Imreczeho pomôcť aj konferencia, ktorá sa konala v utorok pri príležitosti ukončenia slovenského ročného predsedníctva v IOTA. "Bratislavská konferencia IOTA prináša možnosť zdieľať najlepšie riešenia v oblasti digitalizácie, ktorej cieľom je, samozrejme, zvyšovanie vnútornej efektivity finančných správ a zlepšovanie skúseností našich zákazníkov, ktorými, samozrejme, sú platitelia daní, pri interakcii s finančnou správou," skonštatoval Imrecze.