Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Facebooku sa zvýšil počet používateľov, náklady, ale aj obrat

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Len v prvých troch mesiacoch tohto roka získal Facebook zhruba 50 miliónov nových používateľov.

Menlo Park 23. apríla (TASR) - Najväčšia svetová sociálna sieť Facebook zaznamenala v 1. kvartáli medziročné zvýšenie tržieb o 42 % na 3,54 miliardy USD (3,3 miliardy eur). Vzhľadom na vysoké náklady však zisk klesol o 20 % na 512 miliónov USD. Informovali o tom agentúry DPA a AP.

Náklady sa zvýšili až o 83 % a jednou z najväčších položiek sú výdavky na výpočtové strediská. Pôvodne Facebook v tomto roku očakával zvýšenie výdavkov o 75 %, prognózu medzičasom upravil nadol a počíta s nárastom o 55 až 65 %.

Celkový počet aktívnych používateľov vzrástol na 1,44 miliardy mesačne, čo predstavuje medziročný vzostup o 13 %. Počet používateľov, ktorí aspoň raz za mesiac vstúpili na Facebook prostredníctvom mobilných zariadení, stúpol o 24 % na 1,25 miliardy. Služby Facebooku prostredníctvom smartfónov a tabletov každý deň využíva 798 miliónov používateľov. Len v prvých troch mesiacoch tohto roka získal Facebook zhruba 50 miliónov nových používateľov.

Najväčší podiel na podnikaní Facebooku mala reklama s tržbami 3,32 miliardy USD, čo predstavuje medziročné zvýšenie o 46 %. Facebook vypočítal, že bez nepriaznivého vplyvu silného dolára by išlo o vzostup až o 55 %. Koncern pre nadchádzajúce mesiace ráta s ešte výraznejším vplyvom kurzu dolára. Podiel Facebooku na globálnom reklamnom trhu pre mobilné zariadenia v hodnote 42,6 miliardy USD dosiahol vlani 17,4 %.

Takmer tri štvrtiny príjmov z reklamy (73 %) pochádza práve z mobilných služieb. Facebook rozšíril reklamné ponuky aj o videá a používatelia si v súčasnosti prezerajú štyri miliardy videí denne. Používatelia pomocou aplikácií posielajú každý deň 45 miliárd krátkych správ. Koncern vlastní aj službu WhatsApp, ktorá pre 800 miliónov používateľov nahrádza tradičné mobilné SMS služby.

Facebook už pred časom upozornil na nevyhnutnosť ďalších investícií do infraštruktúry a rozvoja služieb, ako WhatsApp či fotografickú platformu Instagram. Zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg sa prostredníctvom iniciatívy Internet.org snaží získať používateľov aj v rozvojových krajinách. Podľa jeho slov sa vďaka tejto iniciatíve počet používateľov internetu rozšíril o sedem miliónov.