Predchádzajúci rekord držal Google, ktorému dosiahnutie 250-miliardovej latky trvalo osem rokov.
Autor TASR
New York 14. júla (TASR) - Sú tomu len tri roky, čo Facebook v máji 2012 vstúpil na burzu a už si môže pripísať nový rekord. Po pondelkovom (13.7.) uzatvorení burzy a vzostupe kurzu jeho akcií o 2,4 % na 90,10 USD (81,55 eura) dosiahla trhová hodnota firmy 250 miliárd USD. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Facebook sa tak stal prvým komponentom indexu Standard & Poor's 500, ktorý dokázal prelomiť túto hranicu za tak krátky čas. Predchádzajúci rekord držal Google, ktorému dosiahnutie 250-miliardovej latky trvalo osem rokov. S trhovou hodnotou 253 miliárd USD je teraz Facebook deviatou najväčšou spoločnosťou v indexe S&P 500 a prekonal aj také mená ako Wal-Mart či Procter & Gamble, ktoré sa na svoje súčasné pozície vypracovali v priebehu desaťročí.
Rapídny vzostup Facebooku môže naznačovať dôveru investorov, že spoločnosť bude naďalej zvyšovať tržby z mobilných reklám vo svojich aplikáciách. Do určitej miery to odzrkadľuje aj popularitu akcií spoločností z oblasti informačných technológií, napríklad index Nasdaq Internet v priebehu troch rokov vzrástol takmer dvojnásobne. Rast akcií Facebooku je o to pozoruhodnejší, že v priebehu prvých štyroch mesiacov od ich uvedenia na burzu stratili viac než polovicu hodnoty. V máji 2012 mala spoločnosť trhovú hodnotu 104,2 miliardy USD.
Tržby Facebooku z reklamy, ktorá tvorí až 90 % príjmov, sa v prvom kvartáli medziročne zvýšili o 46 % na 3,32 miliardy USD. Viac než dve tretiny tejto sumy pochádzajú z mobilnej reklamy. Analytici odhadujú, že v druhom štvrťroku stúpli tržby o 37 %.
Spoločnosť plánuje v dlhodobom horizonte uviesť reklamy do ďalších aplikácií a na internetové stránky a zarábať na rýchlo sa rozvíjajúcich aplikáciách Instagram, WhatsApp a Messenger. Facebook stavil aj na vlaňajšiu akvizíciu výrobcu okuliarov pre virtuálnu realitu Oculus v hodnote dvoch miliárd dolárov a na expanziu do reformných krajín.
(1 EUR = 1,1049 USD)
Facebook sa tak stal prvým komponentom indexu Standard & Poor's 500, ktorý dokázal prelomiť túto hranicu za tak krátky čas. Predchádzajúci rekord držal Google, ktorému dosiahnutie 250-miliardovej latky trvalo osem rokov. S trhovou hodnotou 253 miliárd USD je teraz Facebook deviatou najväčšou spoločnosťou v indexe S&P 500 a prekonal aj také mená ako Wal-Mart či Procter & Gamble, ktoré sa na svoje súčasné pozície vypracovali v priebehu desaťročí.
Rapídny vzostup Facebooku môže naznačovať dôveru investorov, že spoločnosť bude naďalej zvyšovať tržby z mobilných reklám vo svojich aplikáciách. Do určitej miery to odzrkadľuje aj popularitu akcií spoločností z oblasti informačných technológií, napríklad index Nasdaq Internet v priebehu troch rokov vzrástol takmer dvojnásobne. Rast akcií Facebooku je o to pozoruhodnejší, že v priebehu prvých štyroch mesiacov od ich uvedenia na burzu stratili viac než polovicu hodnoty. V máji 2012 mala spoločnosť trhovú hodnotu 104,2 miliardy USD.
Tržby Facebooku z reklamy, ktorá tvorí až 90 % príjmov, sa v prvom kvartáli medziročne zvýšili o 46 % na 3,32 miliardy USD. Viac než dve tretiny tejto sumy pochádzajú z mobilnej reklamy. Analytici odhadujú, že v druhom štvrťroku stúpli tržby o 37 %.
Spoločnosť plánuje v dlhodobom horizonte uviesť reklamy do ďalších aplikácií a na internetové stránky a zarábať na rýchlo sa rozvíjajúcich aplikáciách Instagram, WhatsApp a Messenger. Facebook stavil aj na vlaňajšiu akvizíciu výrobcu okuliarov pre virtuálnu realitu Oculus v hodnote dvoch miliárd dolárov a na expanziu do reformných krajín.
(1 EUR = 1,1049 USD)