Facebook tak obsadil tak 22. priečku v rebríčku najväčších svetových firiem.
Autor TASR
New York 9. septembra (TASR) - Trhová hodnota sociálnej siete Facebook už prekročila hranicu 200 miliárd USD (154,47 miliardy eur). To ju radí medzi najväčšie svetové korporácie.
Investori totiž vychádzajú z predpokladu, že jej tržby budú rásť vďaka reklame v mobilných telefónoch. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Hodnota akcie spoločnosti Facebook v pondelok (8. 9.) vzrástla o 0,8 % na 77,89 USD. To znamená, že celková hodnota sociálnej siete už dosiahla 201,6 miliardy USD a obsadila tak 22. priečku v rebríčku najväčších svetových firiem. Ocitla sa teda tesne za korporáciou Verizon Communications a pred japonským koncernom Toyota Motor.
Hodnota akcie Facebook sa zvýšila o 9,3 % od 23. júla, keď sociálna sieť oznámila, že je tržby v 2. kvartáli vzrástli medziročne o 61 % na 2,91 miliardy USD. Z toho príjmy z reklamy v mobilných telefónoch sa podieľali 62 % na celkových tržbách spoločnosti.
Generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg, 13. najbohatší človek sveta podľa indexu miliardárov - Bloomberg Billionaires Index, sa rozhodol sústrediť sa na príjmy z reklamy v smartfónoch a tabletoch. Podľa analytikov ak sa sociálnej sieti podarí udržať rast príjmov z reklamy, dopyt po jej akciách bude vytrvalo stúpať.
Investori totiž vychádzajú z predpokladu, že jej tržby budú rásť vďaka reklame v mobilných telefónoch. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Hodnota akcie spoločnosti Facebook v pondelok (8. 9.) vzrástla o 0,8 % na 77,89 USD. To znamená, že celková hodnota sociálnej siete už dosiahla 201,6 miliardy USD a obsadila tak 22. priečku v rebríčku najväčších svetových firiem. Ocitla sa teda tesne za korporáciou Verizon Communications a pred japonským koncernom Toyota Motor.
Hodnota akcie Facebook sa zvýšila o 9,3 % od 23. júla, keď sociálna sieť oznámila, že je tržby v 2. kvartáli vzrástli medziročne o 61 % na 2,91 miliardy USD. Z toho príjmy z reklamy v mobilných telefónoch sa podieľali 62 % na celkových tržbách spoločnosti.
Generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg, 13. najbohatší človek sveta podľa indexu miliardárov - Bloomberg Billionaires Index, sa rozhodol sústrediť sa na príjmy z reklamy v smartfónoch a tabletoch. Podľa analytikov ak sa sociálnej sieti podarí udržať rast príjmov z reklamy, dopyt po jej akciách bude vytrvalo stúpať.