Čistý zisk Facebooku v 2. kvartáli medziročne vyskočil o 71 % na 3,9 miliardy USD (3,35 miliardy eur).
Autor TASR
Menlo Park 27. júla (TASR) - Facebook má za sebou ďalší kvartál prudkého nárastu počtu používateľov aj príjmov. Zlatou baňou pre firmu naďalej zostáva predovšetkým reklama na mobilných zariadeniach, ako sú smartfóny a tablety.
Čistý zisk Facebooku v 2. kvartáli medziročne vyskočil o 71 % na 3,9 miliardy USD (3,35 miliardy eur), uviedol koncern v stredu (26. 7.) po zatvorení burzy. Tržby sa zvýšili o 45 % na 9,3 miliardy USD. Príjmy z reklamy stúpli o 47 % na 9,1 miliardy USD. Podiel z príjmov reklamy pre smartfóny a tablety vzrástol z 84 % na 87 %.
Výsledky výrazne prekonali očakávania trhu a akcia Facebooku sa v poburzovom obchodovaní rýchlo zotavila z prvej negatívnej reakcie a stúpla takmer o 4 %.
"Máme za sebou dobrý druhý kvartál a prvý polrok," komentoval výsledky zakladateľ a šéf koncernu Mark Zuckerberg. Facebooku sa podaril vďaka novým reklamným formátom a video obsahom rozšíriť bázu zákazníkov.
Facebooku v tvrdej konkurencii o príjmy z reklamy nahráva trvalý nárast používateľov, Na konci júna Facebook aktívne mesačne používalo 2,01 miliardy ľudí, čo bolo o 17 % viac než pred rokom. Približne 1,32 miliardy ľudí dokonca používa Facebook denne.
Čistý zisk Facebooku v 2. kvartáli medziročne vyskočil o 71 % na 3,9 miliardy USD (3,35 miliardy eur), uviedol koncern v stredu (26. 7.) po zatvorení burzy. Tržby sa zvýšili o 45 % na 9,3 miliardy USD. Príjmy z reklamy stúpli o 47 % na 9,1 miliardy USD. Podiel z príjmov reklamy pre smartfóny a tablety vzrástol z 84 % na 87 %.
Výsledky výrazne prekonali očakávania trhu a akcia Facebooku sa v poburzovom obchodovaní rýchlo zotavila z prvej negatívnej reakcie a stúpla takmer o 4 %.
"Máme za sebou dobrý druhý kvartál a prvý polrok," komentoval výsledky zakladateľ a šéf koncernu Mark Zuckerberg. Facebooku sa podaril vďaka novým reklamným formátom a video obsahom rozšíriť bázu zákazníkov.
Facebooku v tvrdej konkurencii o príjmy z reklamy nahráva trvalý nárast používateľov, Na konci júna Facebook aktívne mesačne používalo 2,01 miliardy ľudí, čo bolo o 17 % viac než pred rokom. Približne 1,32 miliardy ľudí dokonca používa Facebook denne.